CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Få affjedring i frempinden Få affjedring i frempinden
En affjedret frempind er en let og universel løsning til at opgradere langt de fleste cykler med standard frempind og styrfitting Få affjedring i frempinden

Med udbredelsen af gravel/allroad cykeltypen har affjedring fået fornyet aktualitet selvom det dog stadig ikke er særlig udbredt.  Flere af de store cykelbrands laver specielle cykler med indbygget eftergivelighed, som dog alle er kendetegnende ved at være unødig kompliceret og fastlåst til de enkelte brands. Som aftermarket er det stadig fjederforgaflen og den affjedrede saddelpind der har en vis udbredelse.

Den nye Vecnum freeQENCE frempind udglatter ujævne veje og stier ved hjælp af en unik kompakt parallelogramkonstruktion og en indbygget fjeder. I modsætning til enkelt-pivot ophængte frempinde  vipper freeQENCE frempinden ikke ned gennem sin vandring, hvilket bibeholder rammegeometri og affjedringsfølelse, uanset din position.

Skaftet kan justeres udvendigt fra 50 kg til 120 kg, afhængigt af din vægt og kørestil, og tilbyder hele 30 mm vandring, der er delt mellem 20 mm positiv og 10 mm negativ vandring – svarende til dæmpningen og nedbøjningen af ​​en affjedret gaffel, med stærk progression mod slutningen. Stilken er CNC-bearbejdet af et solidt stykke AL7075 og har titanium aksler og hardware. 90 mm stammen vejer kun 287 gram, hvilket Vecnum siger kun er omkring 150 gram tungere end en standard stilk. Den tilbydes i tre længder: 90 mm, 105 mm og 120 mm, til 1⅛” gafler og alle 31,8 mm styr inklusive carbonstyr.

Til sammenligning benytter Redshift ShockStop (læs vores test her) frempinden en enkelt pivot, og tilbydes  i syv længder og klemstørrelser og har en effektiv vandring på op til 20 mm. Den er lavet af stemplet 6061 T6 aluminium, vejer omtrent det samme som Vecnum frempinden

Link

 

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN