CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

CORIMA THE ALL-ROAD ESSENTIA 40 CORIMA THE ALL-ROAD ESSENTIA 40
Corima nye kulfiber hjulsæt er skabt for at udviske grænserne mellem asfalt- og grusveje... CORIMA THE ALL-ROAD ESSENTIA 40

CORIMA har annonceret sit seneste håndbyggede carbon hjulsæt; ESSENTIA 40. Produktet er resultatet af mere end to års udvikling med input fra flere af de Corima sponserede cykelhold  i WorldTour.

ESSENTIA 40-hjulsættet er blevet sat på prøve på nogle af verdens mest krævende grus-, brostensbelagte og ufuldkomne veje.

Designet til at bygge  bro mellem mærkets højtydende racerhjul og grusspecifikke G30.5-hjul, ESSENTIA 40 er et all-road (TSS), krogløst og langeløst hjulsæt. Med en fælgdybde på 40 mm og en konkurrencedygtig vægt (1600 g / 3,5 lb pr. par) er hjulsættet designet til ryttere, der ønsker fantastisk håndtering og uovertruffen kørekvalitet uanset opsætning og terræn. Som alle CORIMA hjul er ESSENTIA 40 designet, fremstillet og håndbygget på mærkets fabrik i Frankrig.

Det ultimative all-road hjul
ESSENTIA 40’s krogløse fælgprofil og bredde giver mulighed for lavere slangeløse dæktryk, hvilket giver ryttere større komfort og stabilitet på blandet terræn og ujævne overflader. CORIMAs udvalgte udvalg af harpiks, kulfiber og egersnøring resulterer i effektiv kraftoverførsel uden tab af komfort. Tilsammen sikrer disse funktioner, at ESSENTIA 40 er formidabel, uanset om den køres på asfalt med 28 mm dæk eller på grusveje med op til 50 mm dæk.

Unikke, håndlavede carbon fælge
CORIMA har udnyttet mange års erfaring med at designe og fremstille præstationshjul til vej, bane og grus til at udvikle dette nye all-road-design. På grund af 3k kulfiber og strukturelle rumfartsskumkerne absorberer ESSENTIA 40 vibrationer, mens den tilbyder et højt niveau af holdbarhed og pålidelighed.

R2 egersystem
ESSENTIA 40 er håndlavet på CORIMAs værksted i det sydlige Frankrig og bruger CORIMAs R2 egersystem og udvendige nipler for at sikre både stivhed og pålidelighed, samtidig med at det muliggør nemme reparationer på vejen.

Nyt all-road-nav
CORIMA har udviklet en ny freehub-mekanisme for at imødekomme de specifikke krav til gruskørsel. Freehub skraldedesignet kan håndtere de højere niveauer af drejningsmoment, der opleves under gruskørsel, hvilket sikrer enestående pålidelighed og holdbarhed. CORIMA’s system har en præcisionsstjerneskralde og inkluderer 36 tænder og en 10 graders indgrebsvinkel, hvilket giver ryttere den optimale fordeling af kraft. Ligeledes er de overdimensionerede lejer udvalgt specifikt til skivebremser og terrænbrug.

Hugo Poudrel, Category Manager, CORIMA Wheels, siger: “The ESSENTIA 40 is the ultimate all-road wheel, destined to erase the borders between road and gravel. Fast, lightweight, ultra-versatile and hand-built in our workshop, the wheel benefits from the full extent of CORIMA’s unmatched know-how in performance, reliability and design. The ESSENTIA 40 both strengthens CORIMA’s range and enables more riders to experience CORIMA quality and performance.”

Det nye Essentia 40 hjulsæt vil være tilgængeligt fra den 22 september på CORIMA eCommerce website og hos CORIMA distributører. Prisen for et sæt er  1.390,- Euro.

Om Corima
CORIMA blev grundlagt i 1973 af Pierre Jean Martin og Jean-Marie Riffard og har base i Loriol sur Drôme, Frankrig. CORIMA, der oprindeligt var eksperter i fremstilling af forme og modeller til støberi-, bil- og luftfartssektoren, diversificerede sig i 1988 til produktionen af ​​carbon-kompositdele og lancerede sit første produkt til cykelsektoren, et enkeltstart hjul. De udviklede hurtigt et komplet udvalg af håndbyggede carbon-hjulsæt til landevejs- og banecykling, såvel som avancerede tidskørselsrammer, fra sit R&D- og produktionssted i Loriol.

I de sidste 32 år har CORIMA fortjent sin plads i toppen af ​​professionel cykelsport med overordnet succes i alle tre Grand Tours såvel som ved de olympiske lege. Tillid og produktpålidelighed er kerne værdier, der har gjort det muligt for disse langsigtede partnerskaber at blomstre. CORIMA er også sponsor for det franske nationale forbund, der bygger frem mod det næste olympiske spil

Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN