CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Dansk design-­‐team bag prisvindende el-­‐cykel Dansk design-­‐team bag prisvindende el-­‐cykel
Det er et dansk designteam der står bag de nu for tredie år i træk Eurobike Award vindende elcykler Diavelo. Dansk design-­‐team bag prisvindende el-­‐cykel

Diavelo04

En i dansk sammenhæng lidt overset begivenhed på dette års Eurobike, var firmaet Diavolo (Protanium) der for tredie år i træk løb med en af de eftertragtede Eurobike Awards.  Protanium er en hollandsk ejet selskab men med to danskere i spidsen for udvikling og design. Protanium har siden starten været leverandør af elmotor løsninger til mange af de store cykelbrands f.eks Batavus, men har senest lanceret komplette cykler under eget navn. Diavelo handler udelukkende om elektriske cykler. Diavelo var sammen med sit moderselskab, Protanium de første til at sætte lithium batterier på cyklerne.  I dag er Diavelo et af ​​de førende mærker indenfor elektriske cykler i den vestlige verden.  De har flere patenter og kan tilbyde forskellige løsninger. ​

Diavelo-05

Tredje gang i træk
At vinde blot en gang, betragtes som næsten umuligt blandt de mange hundrede tilmeldte produkter. At vinde to gange er nærmest usandsynligt. Og tre gange i træ er ganske enkelt helt uhørt. Det er det danske design team Lars Munksø og Brian Hoehl, der står bag de unikke og opsigtsvækkende  design.
Mærket Diavelo er i rivende udvikling og ses efterhånden distribueret til hele verden. Europæisk distribution har allerede været etableret i nogen tid, men senest er lande som Japan, Canada, Australien og Israel kommet til. “Det er vores ambition og filosofi at vi skal komme, med mindst en bæredygtig opfindelse hvert år, som er god nok til at vinde en Eurobike Award ”Siger designer Brian Hoehl. – “Den målsætning har vi hidtil opfyldt – og skuffen med banebrydende ideer er absolut ikke tom endnu”. Eurobike Award vinderen fra i år en er elcykel, hvor man hverken kan se

Diavelo-03

motoren eller batteriet. Der er heller ikke det traditionelle display, som man ellers ser på elcykler, der kontrollere den elektriske medhjælp. Det elektriske system, styres i stedet via kørerens egen mobiltelefon med en App. Således er der både cykelcomputer og navigation tilgængelig under kørslen. Cyklen er lavet i kulfiber med et forstærkende lag af kevlar. Batteriet er skjult i sadlen, endnu en Diavelo ide og patent. Motoren er en del af kardanakslen, cyklen er nemlig også kædeløs. Modellen, har Diavelo valgt at kalde YESbike – for som de siger: Er den cykel virkelig elektrisk? – YES den er elektrisk!”. Ud over et flot stilrent desig er cyklen også en af de letteste på markedet med en totalvægt på blot 14,5 kg. Også fjernøsten har fået øjnene op for fimaet som her er blevet belønnet med en Taipei Cycle I&D Award.

53739_501891369872899_917768532_o

Historie
Diavelo blev grundlagt af to danskere i 2006. Industriel designer Brian Hoehl og opfinder Lars Munksø. Protanium er hele tiden på forkant med udvikling af elektrisk drevne cykler. Den grønne tilgang til transport har været den vigtigste fokus for Diavelo fra den tidlige begyndelse. Diavelo har altid arbejdet for at frembringe den bedste kvalitet og de mest miljøvenlige batterier i markedet. Lithium Polymer Mangan baserede kemi i dag accepteret som bedste fremgangsmåde for længere batterilevetid, mindre volumen, mindre vægt og mindre indvirkning på vores natur. De anvendte celler i Diavelo batteriet er specificeret af Diavelo og lavet specielt fremstillet til Diavelo. Ved at vælge en Diavelo elektrisk cykel, kan du føle dig sikker på, at du kan drage fordel af den længste erfaring og den højeste kvalitet på markedet, samt bidrage til et bedre liv og grønnere planet.

Link

Del denne artikel...Share on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

CYKELPORTALEN