For små to uger siden dukkede en en mail op i postkassen på redaktionen med titlen “UCI Stakeholde
Egentlig et godt eksempel på den negative stemning som specielt medierne har fået frempisket om UCI der gør at man ikke rigtigt tror på det, når de så endelig melder ud med noget positivt. Et godt ordsprog siger at der skal 10 gode handlinger til at ophæve en dårlig, noget vi alle skulle tænke mere over i vores hverdag inden vi handler på det … Kritik er fint men skal følges op af en uddybning. Det er netop hvad UCI lægger op til i deres undersøgelse. Svarer du negativt på de enkelte statements bliver du bedt om at uddybe hvorfor.
UCI har altid været en af de organisationer offentligheden og medier har skulle skyde skarpt på og specielt omkring doping er de, udover de dopede selv, en blandt flere andre der også blevet udråbt til at være “den store stygge ulv” som ikke vil sporten noget godt. En temmelig ensidig opfattelse som langt hen af vejen er meget følelsesorienteret. Faktum er jo at UCI gør et stort arbejde for cykelsporten, men som alle andre organisationer kan de naturligvis også blive bedre. Og det viser de mange gode eksempler på , og nu senest med denne spørgeskema undersøgelse som forsøg på at blive en mere åben og udadvendt organisation. UCI vil gerne have offentlighedens besyv på hvad de skal arbejde med og på i fremtiden. Så i stedet for at skyde med skarpt på diverse sociale medier, er her en opfordring til at give dit besyv med på en ordentlig og forhåbentlig konstruktiv måde.
Selv skriver UCI at mere end 3000 har deltaget i undersøgelsen siden starten den 21 februar. Undersøgelen er åben frem til til den 15 marts 2013.
Du finder den her: UCI Stakeholders Consultation Survey
Link