CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Colnago E64 Colnago E64
Colnago præsenterer ny elektrisk landevejsracer på Taipei Cycle Show Colnago E64

Mens de europæiske markeder er vigende for Colnago branded, så har italienske prestige mærket godt fat i de store asiatiske markeder med Kina som den største, så hvad var mere naturligt end at præsentere deres nye naturligvis elektriske udgave af deres topmodel C64 som på batterier hedder E64 på Asiens største cykelmesse Taipei Cycle Show.

Der skal kikkes godt efter for ikke at forveksle de to modeller, indtil man løfter på dem, selvom E64 med sine tolv kilo stadig er til at bære. Hvor alle de store amerikanske brands benytter centermotor, så har Colnago valgt at udstyre deres nye E64 med samme 250 watts  motornav fra EBikeMotion som vi også finder på flere andre italienske låger og en enkelt spansk.

E64 fås kun i en model med Shimano Ultegra gear. Her på det sidste har vi set ordet revolution brugt i cykelsammenhæng. Det afholder Colnago sig klogeligt fra, og benytter det mere moderate evolution, selvom det kan være svært at få øje på i deres flotte pressevendinger:

“The latest evolution of the performance made by Colnago. The e64 project becomes reality, with the aim of bringing the experience and knowledge of the historic brand to the world of pedal assisted bikes. The e64 marks the entry of Ernesto Colnago’s company into the e-road market with the style and quality that have distinguished it for 65 years.”

Colnago hævder at motorsystemet er det letteste på markedet med 3.7 kg. Ja ja alt er relativt, eller måske Colnago skulle få kalibreret deres vægt, da denne forfatter kender mindst to andre systemer der under den magiske 3 kilos grænse.

Ikke flere spydigheder sorry Ernesto. Det rokker ikke ved, at det for Colnago med E65 er lykkedes at frembringe en e-racer sder ligner den pedaldrevne C65 til forveksling. Selv rør dimensioner og geometri er de samme.Det betyder selvfølgelig at der er grænser for hvor langt batteriet holder så derfor kan man få ekstra kapacitet ved at sætte et ekstra batteri i flaskeholderen.

For chiptunere fås en app til smartphonen som du selv kan konfigurerer motorsystemet, sådan da..

Link

 

 

CYKELPORTALEN