CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Banebrydende motor/gear løsning på vej til elcykler Banebrydende motor/gear løsning på vej til elcykler
ContiTech og Fallbrook har løftet sløret for deres nye motorløsning til elcykler Banebrydende motor/gear løsning på vej til elcykler

Continentals teknologi division ContiTech og Fallbrook har netop løftet sløret for deres nye samarbejde omkring en elmotor/gear løsning til indbygning i kranken. Det nye er at hvor gearsystemet hidtil har benyttet eksisterende udvendige gear eller gearnav på baghjulet, er motor og gear nu integreret i en og samme enhed. Motoren bygger på ContiTech hidtidige  48er Revolution motor men nu sammenbygget med det trinløse gearsystem fra Fallbrook der går under navnet NuVinci 360.

Ved at sammenbygge motor og gearsystem, kan effektiviteten øges samtidig med at træksystemet til baghulet gøres mere enkelt og således er oplagt til bæltetræk.  Motoren producerer 70 Nm og batteriet har en kapacitet på 600 Wh. Den tyske cykelproducent CycleUnion har allerede kundgjort deres første cykel med den nye motor kommer på markedet i fjerde kvartal af 2017.

Endnu er der ingen tekniske detajler omkring vægt, gearområde og pris, men det nye motor/gear system har verdens premiere på Eurobike i næste uge .

Link

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN