CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Udtrækbar Ladcykel Udtrækbar Ladcykel
Qemeo Growl ladcyklen kan gøres længere eller kortere efter dit transportbehov. Udtrækbar Ladcykel

Den stadig større interesse for transportcykler herunder den traditionelle ladcykel har fået flere producenter til at tænke mere ud af boksen for at tilgodese de individuelle transportbehov lige fra  daglige indkøb, til transport af  børn til daginstitution eller skole, områder hvor ladcyklen stadig mere populær som et alternativ til bil nummer to .

På Eurobike så vi flere eksempler på fleksible cargobike løsninger. Med GROW føjes endnu et nyskabende produkt til denne gruppe.

Qemeo GROW -slide in slide out – ladcykel gør tingene på sin helt egen måde

Med designet af Qemeo GROW har udviklingsteamet kombineret fordelene ved markedets forskellige størrelsesklasser i én Cargobike. Ladcykler udgør adskillige problemer for mange brugere: De er lange, tunge, uhåndterlige, træge at køre på og ikke særlig fleksible, og statistisk set kører du rundt med et tomt lastrum det meste af tiden.

Ladcyklens længde kan justeres til de respektive krav med få trin. På den måde kan en lille manøvredygtig ladcykel forvandles til en ladcykel i fuld størrelse med maksimal lastvolumen.

Den store tekniske udfordring ligger i den manuelt betjente længdejustering, der blev realiseret med en teleskopføring. Den skulle være jævnt kørende og samtidig kunne bære belastninger. Samtidig var hovedbelastningen på den forreste rammedel lodret og gav dermed en ekstra udfordring.
Friktionsmodstanden under høj lodret belastning skulle være så lav som muligt. Derudover er gliderøret lavet af anodiseret aluminium. Lejebøsningerne skulle derfor harmonere nøjagtigt med overfladen og give lav friktionsmodstand. Da GROW primært bruges udendørs, skulle bøsningerne samtidig være modstandsdygtige over for vejrforhold som regn, sol, frost og temperaturudsving.

Merværdien ved at gøre længden af ​​ GROW variabel og den resulterende tilpasningsevne til individuelle kundebehov, er unik og viser en overbevisende fordel sammenlignet med andre ladcykler. Dette er naturligvis det vigtigste salgsargument hvorfor systemet er EU patenteret.

Cyklen er endnu på prototypestadiet, men skulle være undervejs. Firmaet har oprettet en hjemmeside, som snart skulle fortælle mere.

Link

 

 

CYKELPORTALEN