CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

TEST: Syncros Greenslide 5 TEST: Syncros Greenslide 5
Et fikst lille værktøj der hverken fylder eller vejer meget og hvor du kan udskifte bits efter behov TEST: Syncros Greenslide 5

Syncros er idag en del af Scott Sports og er systemleverandør til cyklerne fra Scott og Bergamont. Men derudover er i de stadig leverandør af en række tilbehørsprodukter der sælges i løssalg. Udviklingen på de såkaldte multitools er over en bred kam ved at gå væk fra de komplette foldeværktøjer over på bits. Det giver en række fordele mht. til individuel sammensætning efter de behov man har. Syncros Greenslide 5 er en minimalist værktøj med kun 5 udskiftelige bits. Men tit og ofte har man sjældent brug for mere.

Specifikationer

  • Bits: Hex3/4/5mm/T25/PH2
  • Dimensioner: 50 x 10 x 25 mm
  • Vægt: 65 gram
  • Pris: kr. 149,-
  • Ekstra bits 8 stk hex eller torx kr. 49,-

Afprøvning
Syncros Greenslide 5 er det mindste bitværktøj i serien. Det kan vanskeligt gøres mere enkelt. En drejelig magnetisk bit holder og et lille grønt magasin  med plads til fem bits der skydes på plads i holdere. Værktøjet fylder ikke meget mere end en stor æske tændstikker og vejer kun 65 gram.  De enkelte bits sidder godt fast og skal skubbes ud inde fra. Efter brug skubbes de umiddelbart i holderen når den sidder på værktøjet. Med fem bits som du kan tilpasse individuelt er du normalt fuldt dækket ind. Du kan bruge dine egne bits eller købe de ekstra kits fra Syncros.

På de mest gængse steder som saddelpindsklampe, styr og styrfitting er det let og bruge, mens det kan drille en smule på visse gear skift og skivebremser hvor der ikke altid er den nødvendige plads til det forholdvis store håndtag.  Men til de daglige småjusteringer af styr saddel og saddelpind er det fuldt ud tilstrækkeligt.

Konklusion
Syncros Greenslide 5 er et minimalist værktøj med stor spændvidde da man altid kun behøver at have sine foretrukne  bits. Et lille nyttig værktøj som ikke fylder og vejer meget og koster lidt.

Link

 

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN