TEST: Carbon Street Bike
CYKLERDAGLIGDAGTEST 19. marts 2012 CYKELPORTALEN
Carbon Street Bike er en ny dansk design-cykel – med passion. Cykling er en integreret del af den danske folkesjæl. Som børn lærer vi næsten at cykle før vi kan gå, og vi bruger cyklen som transportmiddel, til motion og fornøjelse gennem hele livet. Vi er en nation af passionerede cykelentusiaster. Derfor er det en vigtig at DesignBike er en dansk design-cykel. Den er udviklet, designet og samlet i Danmark – skabt af passionerede cyklister til passionerede cyklister der ved, hvad det vil sige at træde i pedalerne og mærke vinden i håret. Til cyklister, der ikke går på kompromis, når det gælder komfort, køreegenskaber, design og cykelglæde
DesignBike bliver til i en proces, der kombinerer det bedste fra to verdener. Moderne teknologi og traditionelt håndværk går hånd i hånd og skaber i fællesskab et helt unikt resultat: en designer-carboncykel af højeste kvalitet. Hver eneste DesignBike samles ved håndkraft i Danmark på vores eget værksted for at sikre en ensartet og høj kvalitet.
Hver detalje på carboncyklen er nøje udvalgt med det formål at skabe en ultimativ cykeloplevelse, hvor komfort, hurtighed, æstetik og funktionalitet går op i en højere enhed. Der anvendes udelukkende materialer af højeste kvalitet og samarbejder kun med professionelle leverandører, der hver især er specialister indenfor deres felt.
DesignBike er gearet til danske forhold med 38 tænder foran og en 10 gears kassette bagest. Det gør det muligt for dig at forcere stigninger på 20 % uden problemer og sikrer en behagelig kadence på 45 km/t ud af lige landevej.
Det er Lars Hansen som er manden bag den spændende cykel. Lars har en fortid indenfor maskinindustrien. Designet er hans eget og det endelige resultat er en symbiose mellem ham og producenten Karbona som producerer cyklen. Rammen er forberedt til både at kunne bruges med indvendige og udvendige gear. Desuden er der lavet beslag så cyklen kan monteres med skærme. I første omgang udbydes cyklen i en størrelse som tilgodeser personer mellem 160 og 185 cm. Rammen fås i den naturlige rå kulfiber finish eller en lakeret hvid farve. Hver ramme kan sammen sættes i 5 farvekombinationer med farvemæssigt matchende dæk og vandflaske.
blå, grøn, orange, gul og pink. Kunden konfigurerer selv sin cykel på hjemmesiden Designbike
Udstyr
- Ramme: 1400 g fuld carbon m/100% skjult kabelføring
- Forgaffel: kulfiber
- Gear: SRAM Apex
- Bremser: ELIXIR 5 160mm skive
- Hjul: 30mm dobbeltbundede alu-fælge, fuld lakerede
- Nav: SRAM x9
- Dæk: 23mm Maxxis Detonator racing
- Saddel: Selle Italia SL XC 230g
- Kranksæt: Truvativ 38 tands m/skærm
- Styr: Kulfiber
- Saddelpind: Kulfiber
- Frempind: no name kulfiber
- Pedaler: CNC fræsede alu 230 gr. m/refleks
- Greb: Ergon GP1
- Falskeholder: Kulfiber
- Flaske: Aluminium i matchende farve
- Stelstørrelse: 52 cm, velegnet til personer fra 160-185 cm.
- Vægt: 9,5 kg
- Priser fra kr. 15.495,-
Afprøvning
Design kan selvfølgelig diskuteres, men Carbon Street Bike skiller sig ihvertfald ud fra mængden med et næsten organisk udtryk, hvor de buede former giver en et indtryk af at rammen er lavet ud i et stykke. Finish og forarbejdning er i absolut topklasse. Intet er overladt til tilfældigheder på denne cykel. F.eks så mather styr, frem og saddelpind fuldstændig selve kulfiberstrukturen og farve på selve rammen. Carnon Street Bike er en let og hurtig cykel, som i opførsel minder om en almindelig racercykel, men med dagligdagsdyder som lav gearing og ligestyr.
Ude på landevejen minder Carbon Street Bike meget om en traditionel landevejscykel. Den er hurtig, let og reagerer på enhver bevægelse. Udstyrsmæssigt er der ikke sparet på noget. Cyklen har 10 udvendige SRAM gear og effektive hydrauliske skivebremser. Grundet selve udformningen af bagrammen føles cyklen en smule eftergivelig uden dog på nogen måde at mangle dicideret stivhed. Det er nærmere en lidt medstyrende eftergivelighed som subjektiv hjælper en gennem svingene hvor cyklen har sin helst store force. I den sammenhæng er den nærmest perfekt til bykørsel hvor man ofte har brug for hurtigt at skifte retning.
Konklusion
Er du på udkik efter en helt speciel cykel som ud over at have sit helt eget design som skiller den ud fra mængden men samtidig skal være både let og hurtig, så er Carbon Street Bike fra Design Bike et godt bud. Samtidig er rammen så god at man sagtens kan opgraderer den til en fuldblodsracercykel på et senere tidspunkt.
Link
CYKELPORTALEN
- marts 2025
- februar 2025
- januar 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- august 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- marts 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- august 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- marts 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- august 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- marts 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- august 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- marts 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- august 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- marts 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- august 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- marts 2019
- februar 2019
- januar 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- august 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- marts 2018
- februar 2018
- januar 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- marts 2017
- februar 2017
- januar 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- august 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- marts 2016
- februar 2016
- januar 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- august 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- februar 2015
- januar 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- august 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- marts 2014
- februar 2014
- januar 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- marts 2013
- februar 2013
- januar 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- august 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- marts 2012
- februar 2012
- januar 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- august 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- januar 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- august 2010
- juli 2010
- juni 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- maj 2009
- april 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- maj 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- august 2005
- juli 2005
- juni 2005
- maj 2005
- april 2005
- marts 2005
- februar 2005
- november 2004
- Drømmen om det punkterfri cykeldæk lever stadig
- Tysk High End gruscykel i stål og eftergivelighed
- Mobilitet for alle
- Fra SUV’er til grus og hverdagscykler i din stil
- Tenways tilføjer en ny Plus variant til deres CGO600
- Når verden blev for meget
- Arbejder cykelbutikkerne for egen eller andres succes ?
- Fjällräven lancerer “Hoja” kollektion af cykeludstyr til eventyrcyklister
- Elcykel inkognito
- Indtryk fra Copenhagen Bike Show 2025
- Touring pedal fra Tout Terrain
- Projekt Cairgo Bike
- Tern lancerer 7 års support program
- Sande cykelspecifikationer og kompabilitet- eller måske mangel på samme
- BMC tilbagekalder cykler
- Copenhagen Bike Show hylder diversiteten
- TEST: Bosch Fontus 18V-6 Bike Cleaner
- Skotterne gør tyskerne efter på motor/gearkasse området
- Ladcykel på svenska
- Koga Colmaro Extreme