Specialist i by mobilitet, Tern, afslørede i dag NBD. En elcykel i lille i størrelse men med stor funktionalitet. Tern NBD har ultra lav indstigning for en urban el-cykel, hvilket giver cykelglæde til en endnu bredere gruppe af cyklister.
“For den gennemsnitlige cyklist vil NBD være forbløffende nem at håndtere, og cykle på, da den passer vidunderligt ind i overfyldte bymiljøer,” udtalte Josh Hon, Tern Team Kaptain.
“Men det, der gør os virkelig begejstrede for NBD, er de specielle funktioner, vi har tilføjet til cyklister, der ikke konventionelt er “gennemsnitlige”. For cyklister, der er mindre i størrelse og har svært ved at finde en cykel, der passer, eller ældre cyklister som måske ikke har kørt på cykel i et stykke tid, eller cyklister, der måske har balance eller fysiske problemer, eller cyklister, der bare er skræmt af størrelsen og vægten af den gennemsnitlige el-cykel, vil NBD være forfriskende let at hoppe ombord på og trille derudad.”
NBD er designet med et ultralavt tyngdepunkt og en længere akselafstand til gøre det meget nemmere at balancere og håndtere. Det sænkede bundbeslag og motor give NBD en unik stabil håndtering. SimpleStep rammegeometri inspirerer
selvtillid, fordi det gør det nemt få fødderne på jorden ved stop.
Cyklisten kan hurtigt justere NBD-sadelpindens højde, cockpitlængde og styr højde for at få den kørestilling, der føles mest behagelig. NBD har Tern’s patenteret Andros Stem, der giver mulighed for bred justering af frempinds længde og
styrhøjde. NBD fungerer lige godt for cyklister op til 190 cm, men er designet til også at fungere på personer der starter ved 147 cm, som traditionelt har en meget sværere ved at finde cykler, der passer dem godt.
Med kompakte 20″ hjul er NBD meget kortere i længden end en almindelig cykel. Så, det er nemt at manøvrere i trange gange, cykelparkeringsstationer eller travle tog stationer. NBD foldes også fladt på få sekunder, så du kan læsse et par ind i en bil til ture ud af by. Med Terns varemærke Lodret Parkeringsfunktion, NBD står oprejst at gå ind i elevatorer, og kan nemt parkeret indendørs for ekstra bekvemmelighed og sikkerhed.
Trods sin lille størrelse kan den laste op til 27 kg på bagagebæren og 20 kg foran. Der kan monteres børnesæde. For ekstra ro i sindet er NBD-rammen og -gaflen grundigt testet af EFBE, et af Europas førende cykeltestlaboratorier. Bosch motor/batterisystem er også et af de få systemer på markedet i dag, som opfylder og består UL-standarden for batteri- og elektroniksikkerhed.
“Vores mission er at få folk til at erstatte bilture med cykelture,” fortsatte Hon. “For at gøre det skal vi gøre cykling mere tilgængelig, komfortabel og sikker for alle. NBD gør det, og hele vores team er stolte af at have skabt noget, der vil bringe glæden og det praktiske ved at cykle til et bredere udvalg af mennesker.”
Pris og tilgængelighed
NBD-platformen inkluderer to modeller—S5i og P8i—og starter ved € 3999. Cykler vil begynde at ankomme til cykelbutikker i Q1/2023.
Link