I bestræbelserne på at udvide aktiviterne i Europa har de engelsk baserede elcykler Powabyke nu indgået en distributionsaftale i Danmark.
Officielt lanceres cyklerne gennem firmaet Powabyke Denmark. Med næsten 10.000 km afmærkede cykelruter i Danmark vil elektriske cykler have næsten ideelle vilkår.
Det er forretningsmanden Thomas Justesen som står bag det nye danske distributionsselskab og han spår el-cyklen enormt potentiale. Der blev solgt næsten 20,000 cykler i 2010, og markedet er i stærk vækst. Det forventet at vil stige til mellem 50,000 og 80,000 cykler i nær fremtid.
Justesen siger videre. “Jeg tror at Powabyke Denmark vil være i stand til at opnå en markedsandel på 10 % inden for de næste år , da den veldesignede X-byke serie vil være velkommen blandt danske forbrugere.
Powabyke blev etableret i 1999 af Nick Child. De har hovedkvarter i Bath, og de producerer en stort program af elcykler. Der er solgt mere end 30,000 cykler gennem et netværk af 400 forhandlere. I starten af 2010 blev de overtaget af det børsnoterede selskab Metro Electric Plc.
Der er tre modeller af X-bykes:
X-6, X-6 LS og X-24.
De lanceres alle i 2011 i Mk2 udgaver.
Det tager ca 3 til 5 timer at oplade batteriet.
Cyklerne er med i det engelske ‘Cycle-to-Work’ program som giver skattelettelser til brugeren.
Link
Powabyke secure distribution contract for Denmark Continuing a steadfast expansion into European territories UK based Powabyke has now secured a distribution deal for Denmark. Powabyke has a signed distribution contract for Denmark in order to grow the presence of their unique brand of electric vehicles. Officially set up as Powabyke Denmark, the new company will take care of seeing the allocation of Powabyke’s respected brand of electric bikes in the country. Cycling has long been a national pastime for Denmark and the country boasts some 10,000 km of scenic cycle routes. With this in mind there are ambitious sales targets for the brand of electric battery powered bicycles in the region. Thomas Justesen, the successful Copenhagen-based businessman who will oversee Powabyke Denmark believes the potential is enormous. “The electric cycle market in Denmark reached 20,000 units in 2010, and the market is growing fast. The market is expected to reach 50,000-80,000 units per year in the near future,” Justesen said. “I believe that Powabyke Denmark will be able to achieve a market share of 10 percent within a few years as the well-designed X-byke range will be welcomed by Danish customers. This target will be reached by progressive sales and marketing efforts, and in 2011 all bike dealers in Denmark will be aware of the innovative electric cycles from Powabyke". On the launch of Powabyke’s Mk2 X-byke range, the widening distribution of the brand is perfect timing. Powabyke’s Managing Director, Nick Child remarked: “We have been in discussions with Thomas for a few months now and his organisation impressed us and certainly has the ability to distribute the new Mk2 Powabyke range into the expanding Danish Market. We are very pleased that the Powabyke X-byke was chosen as a suitable product for the demanding and design-conscious Danish market. We have already started shipping product for 2011. The Scandinavian markets are an important part of our export strategy for this year and with Sweden already underway and now Denmark, we are pleased with the progress.” The year 2011 promises to be a vital year for Powabyke’s growth both in the UK and internationally and Denmark will play a big part in the overall strategy to make the Powabyke e-bikes accessible all over the world.
CYKELPORTALEN
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- august 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- marts 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- august 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- marts 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- august 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- marts 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- august 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- marts 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- august 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- marts 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- august 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- marts 2019
- februar 2019
- januar 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- august 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- marts 2018
- februar 2018
- januar 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- marts 2017
- februar 2017
- januar 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- august 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- marts 2016
- februar 2016
- januar 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- august 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- februar 2015
- januar 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- august 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- marts 2014
- februar 2014
- januar 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- marts 2013
- februar 2013
- januar 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- august 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- marts 2012
- februar 2012
- januar 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- august 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- januar 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- august 2010
- juli 2010
- juni 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- maj 2009
- april 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- maj 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- august 2005
- juli 2005
- juni 2005
- maj 2005
- april 2005
- marts 2005
- februar 2005
- november 2004
- Ny dansk gruscykel
- Bosch lancerer lavtryksrenser til cykler
- ANMELDELSE: Chimpanzee Superbar
- Omdan din cykelanhænger til en rejsekuffert
- Ny cykelhjelm fra Mavic
- Imponerende størrelse fra Wahoo
- På besøg hos Brompton
- Innovativ universel bagskifter der kan repareres
- Orientering mod det fælles bedste i byerne
- Når cykelproduktion bliver en kunstart
- Sensommer på grænseruten og gendarmerstien
- Branded der gjorde cykeltasker moderne
- Dynamo nav og hjul fra DT Swiss
- Terns ladcykler støtter lokalsamfundet i Ukraine mod Putins aggression
- Til kamp mod det SORTE…
- TEST: Ortlieb Fork Pack Plus
- Cykelportalen’s fire råd til den perfekte vintercykel – plus et bonus KISS
- Tågen letter … igen
- Fara Cycling nu lettere tilgængelig på det danske marked
- Det bedste fra Bespoked 2024 – TILBEHØRET