CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Officine Mattio forfiner deres topmodel og tager sig godt betalt Officine Mattio forfiner deres topmodel og tager sig godt betalt
Den nye Officine Mattio SL bliver med et astronomisk priskilt næppe folkeeje, men mere et investeringsobjekt for liebhavere. Officine Mattio forfiner deres topmodel og tager sig godt betalt

Den første SL-serie blev lanceret i 2018, den anden, et par år senere, der indeholdt en opdateret gaffel, med en D-formet stilk, for at muliggøre integration af kabler og kabelhuse. SL blev dermed den letteste cykel med integrerede kabler.

Tredie generations SL fra Officine Mattio er mere et investeringsobjekt end  dagligdagscykel for de fleste.

Med den nye 2023 udgave af SL, er rammen blevet yderligere forfinet og gjort endnu lettere. De brugte rør er ikke længere runde men mere flade.  Dette skulle reducerer sideværst stress påvirkninger og give bedre stabilitet. Overrøret er blevet mere slope agtigt minus 2 grader i forhold til forrige model.  Endelig er bagstagene ændret for bedre stabilitet. Både i for- og baggaffel er der nu gjort plads til landevejsdæk i op til 40 mm bredde dikteret af tidens trend.  Reach og stack er uændret mens højden på forgaflen er øget med 8 mm.

Modsat er kronrøret gjort lavere hvorved aftanden mellem skrårør og overrør bliver mindre. Dette skulle ifølge Officine Mattio give bedre stabilitet.  Både forgaffel og ramme er udført i kulfiber T1100 G, impræneret med en særlig epoxy som gør den mere homogen strukturelt samtidig med den kan gøres stivere og lettere. Rammen vejer nu kun 660 gram umalet i størrelse Medium.

Den nye SL’er fås i 8 standard størrelse fra 48 til 63 cm. Herudover kan den customized helt efter kundens individuelle mål og luner.

Skal du føre denne cykeldrøm ud i livet med ejerskab, skal du lægge den nette sum af næsten kr. 80.000, for en komplet udstyret cykel eller  kr. 50.000, for et rammekit inklusiv styr og saddelpind. Skal den være customized kan du godt lægge yderligere til, så  nærmer prisen sig næsten de hundrede kilo kroner.  Mon ikke en pensionsopsparing for de fleste vil være en bedre disposition :o)

Om Officine Mattio
Officine Mattio, har base i Cuneo i det nordvestlige Italien. De blev etableret i 2014 af Giovanni Monge Roffarello. Mærkets mission er at skabe vidunderligt udformede stel, i de bedste materialer, med banebrydende teknologier og helt fremstillet i Italien. Det første produkt, der nåede markedet, var Lemma, en ramme i kulfiber opkaldt efter en af ​​grundlæggerens foretrukne bjergstigning. De stålfremstillede Brondello og Eremo fulgte efter på skift efterfulgt af SL (Superleggera i kulfiber) og gruscyklen Santiago. I 2019 fik Giovanni selskab af fire partnere: Davide Lauro, Ricardo Pichetta, Roberto Barra og Luca Bertero. I 2021 åbnede Officine Mattio en ny moderne fabrik i Cuneo. I dag beskæftiger virksomheden 25 medarbejdere inklusive interne medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere. Cuneo er også til stede i virksomhedens logo, da det indeholder formen af ​​Monviso Peak, Officine Mattio har gjort personalisering, elegance og minimalisme til sine kendetegn. Dens tre kollektioner, Carbon, Metalli (Stål) og Gravel, eksporteres til 50 lande verden over, på tværs af Europa, Asien, USA, Australien og Sydamerika.

Link

CYKELPORTALEN