CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Nyt motorsystem fra Giant Nyt motorsystem fra Giant
Med Sync-Drive-Pro lover Giant mere skub i deres E-MTB'er Nyt motorsystem fra Giant

På en netop stort anlagt mediepræsentation på Korsika, løftede Giant sløret for deres nye motorløsning til E-MTB.  Et segment som specielt i det sydlige Europa, hvor bjergne  er lidt højere end vores Himmelbjerg, er i stor vækst, og som cykelgianten forventer sig meget af.

Giant har i samarbejde med Yamaha konstrueret en ny motor til integration i rammen kaldet SyncDrive Pro. Motoren har 5 indstillinger, Eco, Tour, Active, Sport og Power) og en motor som kan levere op til 360 procent mere power med en drejningsmoment på 80 Nm ved en kadance på 120 i Sport og Power.

Den største nyskabelse er dog hastigheden hvorved motoren kommer i indgreb der nu er reduceret til 190 milli sekunder. Endelig har den tabt sig 380 gram og fået 13 % mindre volumen, hvilket betyder at Q faktoren som ofte er et problem på elektriske mountainbikes er reduceret til 168 mm. Ved at placere motoren under krankboksen opnås et lavt tyngdepunkt som yderligere forbedres ved at placere batteripakken lavt.

Topmodellen hedder Full-E+ 0 SX og har 140 mm affjedring bagerst med Giant kendte Maestro dæmpesystem. Foran sørger en 160 mm Fox fjederforgaffel for tilstrækkelig dæmpning. Cyklerne forventes på markedet i løbet af uge 10 og prisen i Euro siger 5999,90,-

Giant viste andre spændende nyheder, som vi vender tilbage til senere.

Link

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN