CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Ny kompakt motorløsning fra Bafang Ny kompakt motorløsning fra Bafang
Bafang klar med en særlig centermotorløsning til dem på tynde og hurtige dæk Ny kompakt motorløsning fra Bafang

Bafang er en stor kinesisk producent af motorløsninger til elcykler. De blev kendt for deres motorløsninger som kan sættes på en helt almindelig cykel. Siden har de udvidet programmet med centermotorer til indbygning i stellet.  På netop afholdte China Cycle & Motor Fair viste de deres nye E-Road motor M800 monteret i en konceptcykel.

De fleste elcykler er stadig den almindelige dagligdagstype, selvom E-MTB boomer lige nu boomer i de mere bjergrige regioner. Men landevejssegmentet lurer lige om hjørnet og vi har allerede set flere spændende produkter fra den kant. Læs vores omtale af Focus og Orbea.

Bafang M800 er den kinesiske producent hidtil letteste centermotor.  Motoren vejer 2,3 kg og det tilhørende indbygningsklare batteri 2 kg.  

Bafang M800 er minded landevejs og crosscykler. Den har således fået 10 programmerbare motor niveaer fra Turbo Boost til let medvind. Bafang har valgt ikke at tilbyde constant pedal assist. som forøvrigt heller ikke er lovligt i Danmark. Det primære brugsområde er at tage toppen af de værste stigninger, hvilket også afspejles i motoreffekten på 200 W. Alligevel lover Bafang en rækkevidde på mellem 50 og 150 km med det lille batteri.

M800 kan tunes efter forskellige lovkrav på de enkelte markeder, lige fra den her til lands lovpligtige 25 km/t til den nummerplade pligtige 45 km/t. Da langt de fleste landevejscyklister let kan cykle stærkere end 25 km/t giver det god mening at at M800 kun yder hjælp under acceleration og bjergkørsel.

Link

CYKELPORTALEN