Dette taskesystem så jeg første gang år tilbage på Köln messen, men først på Eurobike udstillingen, fik jeg mulighed for at prøve det.
Systemet består af to forskellige saddelholdere, 6 forskellige tasker, bl.a. en speciel Lady model med kosmetiktaske, en lille saddeltaske og en flaskeholder.
Det specielle er kombinationen af saddeltaske og rygsæk. Ved hjælp af et beslag som sættes fast under sadlen og en bøjle kanrygsækken sættes fast bag på. Bøjlen skubbes ind i to plastskinner på rygsækken og spændes fast med to velcobånd. Under tasken sidder et kraftigt gummibånd med en krog til fastspænding på cyklen, typisk rundt om sadelpinden.
Afprøvning.
Vi har prøvet tre af modellerne.
Universaltasken.
Den minder en del om en styrtaske, men monteres altså bag ved sadlen.
Den er perfekt opbevaring af de daglige småting man slæber rundt på som mobiltelefon, penge m.m.
Lige som sine store søskende har den en mængde praktiske detaljer. Et netrum på siden, regnovertræk, hoder til pumpen og en lille diodebaglygte. Indeni er der foruden det store rum også et mindre til nøgler og pung. Uden på er et lidt større rum. De lukkes begge med lynlås.
Universal tasken i sort rummer ca 11 liter og vejer 510 g
Manager.
Denne taske er den største i serien. Den har en fastbund og en inderlomme så den kan rumme en bærbar PC’er. Selve bøjlen er noget bredere end de øvrige. Foran er der et stort rem med lynlås. Der følger et aftageligt remsæt med hvor hjelmen kan fastgøres.
Der er desuden blevet plads til en falskeholder med nettilsnøring ved siden af pumpeholderen. Forarbejdningen af dennne taske er af højere kvalitet endn de øvrige, måske deraf navnet Manager.
Manager rygsækken rummer 18 liter og vejer 650 g
Universalrygsækken.
Universalrygsækken, har fast bund, indbygget regnovertræk, netlomme, holder til vandflaske og pumpe. En smart lille detalje er holderen til lygte og mønt og nøglelommen.
Foran sidder et net til hjelmen og endvidere er der en lomme foran hvor bøjlen kan opbevares når man bruger rygsækken på traditionel måde. Rygremmene holdes på plads af en rem når den sidder på cyklen.
Universalrygsækken rummer 16 liter og vejer 650 g.
Monteringen af beslaget under sadlen er lidt besværligt, men når først den sidder der, behøver man ikke tænke mere på det. Det store fordel i forhold til andre lignende systemer er at beslaget ikke er synligt. Standardbeslaget i aluminium vejer 90 g men der fås også en letvægtsudgave i plastik på 55g. Man skal være opmærksom på at den litte udgave ikke har så stor en bæreevne.
Her ses letvægtsbeslaget.
InSy garanterer at for hver 1,5 cm der er imellem befæstningsbelagene kan tasken bære 1,5 kg. Det vil i praktisk sige at tasken kan lastes med omkring 5 kg.
I praksis er 5 kg nok lige i overkanten. Her begynder man at kunne mærke tasken. Den gynger faretruende og kan ramme bagdækket hvis der ikke er tilstrækkelig højde. Den påvirker også køreegenskaberne specielt når man svinger. De bedste resultatet opnås med omkring 3-4 kg. Til offroadkørsel vil jeg ikke anbefale den.
Mange kender sikkert til brug af rygsæk ved cykling. Det går rimeligt så længe man ikke skal for langt og vægten ikke er for høj.
Skal du regelmæssigt køre længere er InSY et godt alternativ.
Jeg har brugt tasken til pendling til/fra arbejde og her er den perfekt. Man kan let have skiftetøj og sko med og det er let at tage tasken med sig når man når frem. Fordi tasken har fast bund og er ophængt i en bøjle opnås en vis fjedervirkning, hvorfor de værste rystelser elimineres. Transport af en mindre bærbar computer var heller ikke noget problem.
Som rygsæk fungerer den bedst når man ikke cykler. Dens udformning gør den ikke velegnet til cykling, men det er vel heller ikke meningen.
Specielt til foldecykler er taskerne ideelle da man stadig kan folde cykle uden at beslaget kommer i vejen.
Der er mange gennemtænkte detaljer på taskerne.
Konklusion.
InSy har fået mange kommentarer med på vejen fra forbipasserende cyklister, men det rokker ikke ved at den er yderst velegnet til pendling over længere afstande, weekendtouring og indkøb. De hurtige ture hvor man gerne vil have racerens fordele men ikke en bagagebærer og tasker er den også ideel. Kombineret med flere beslag har man et taskesystem som kan bruges på alle typer cykler.
Eneste anke er den begrænsede lasteevne.
Taskerne føres ikke i Danmark men kan købes direkte hos producenten.
Universalrygsækken inkl. saddeltaske og beslag 55 Euro
Manager Rygsækken inkl. saddeltaske og beslag 62 Euro
Universaltasken inkl. saddeltaske og beslag 35 Euro
Ekstra beslag
Standard 19 Euro
Ultra Light 19 Euro
Saddeltaske 15 Euro
Link til In-Sy
CYKELPORTALEN
- februar 2025
- januar 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- august 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- marts 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- august 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- marts 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- august 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- marts 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- august 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- marts 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- august 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- marts 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- august 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- marts 2019
- februar 2019
- januar 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- august 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- marts 2018
- februar 2018
- januar 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- marts 2017
- februar 2017
- januar 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- august 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- marts 2016
- februar 2016
- januar 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- august 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- februar 2015
- januar 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- august 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- marts 2014
- februar 2014
- januar 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- marts 2013
- februar 2013
- januar 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- august 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- marts 2012
- februar 2012
- januar 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- august 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- januar 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- august 2010
- juli 2010
- juni 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- maj 2009
- april 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- maj 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- august 2005
- juli 2005
- juni 2005
- maj 2005
- april 2005
- marts 2005
- februar 2005
- november 2004
- Ny Al optimeret ruteplanlægger
- Fra cykelcross til gravelrace
- Elegant ophæng til cykler i by og på land.
- Nyt grusdæk fra Hutchinson
- Startup Brakeable optimerer reparationer hos ORTLIEB ved hjælp af AI
- Italiensk cykel klassiker får ny lang rute
- TEST: Deuter Mondego HB 8
- Sammenklappelig cykelhjelm
- Custom-Made for alle i stor stil
- Ambitiøst styr cockpit fra Flitedeck
- Shimano CUES får landevejsgreb og hydrauliske skivebremser
- Sæt farver på dine cykelhjul
- Oplevelser fra gedebukkestyret
- Fra ung stelbygger til direktør
- Velo De Ville vinder Design & Innovation Award
- Aflivning af cykelmyter i Norden
- 3D branding Made in China
- Engelsk cykeltradition får et frisk nyt 3D pust
- Vi lader billedet stå et øjeblik
- Fra Rotor Bike til QO Bike