CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Hvorfor skal elcykler være så grimme ? Hvorfor skal elcykler være så grimme ?
Hvis jeg som potentiel elcykel kunde skulle ud og smide minimum kr 25.000,- over desken for at få hjælp i pedalerne, ville jeg nok... Hvorfor skal elcykler være så grimme ?

Hvis jeg som potentiel elcykel kunde skulle ud og smide minimum kr 25.000,- over desken for at få hjælp i pedalerne, ville jeg nok som  forbruger kræve noget mere af den alenlange liste af kedelige dagligdagscykler hvis design er mildest talt rædselsfuldt.

Hvor sportssegmentet i årevis har nydt godt af designmæssigt flotte løsninger (sådan da) kniber det stadig gevaldigt med de elektriske dagligdagscykler, der for de flestes vedkommende ikke vinder nogen designpriser og for størstesparten minder mere om scootere og motorcykler end cykler.

Jeg aldrig forstået hvad mega tunge batterier og momentstærke motorer som kan vælte enhver uerfaren elcyklist af vejen, skal på cykler som kun skal trille rundt i byen i moderat tempo over få kilometer. MORE IS MORE eller LESS IS MORE ???

Men der findes da heldigvis undtagelser, men sjældent blandt de store mærkevare brands, “kom nu ind i kampen drenge og piger” og vis samme iderigdom som I gør på sportområdet.

MV Agusta er et lille italiensk brand der paradoksalt mest er kendt for deres motorcykler. Men når det kommer til cykler  går de helt modsatte vej og har udviklet en række minimalistiske og designmæssigt æstetisk flotte elcykler uden gear, for som de siger “hvad skal den helt almindelige bycyklist bruge gear til når de har en motor”.

250 Watts navmotor, et knaps betjening og bæltedrev. Ikke mere snik snak, vi lader billederne tale sit eget sprog…

Link

 

 

 

 

torben