CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Er cykelslangen død ? Er cykelslangen død ?
Continental lancerer ContiTPU, en letvægts TPU-inderslange i syv lag til landevej, grus og MTB Er cykelslangen død ?

I en tid hvor alle frelste cykelsportstosser taler om Tubeless, Hokeless og Plugs som svaret på alle deres cykelbønner om en punkterfri cykelverden, kan det være en smule svært at trænge igennem med noget så ordinært og “gammeldags” som en cykelslange. Det er jo ikke hype at cykle med dæk og slange mere, trods dens stadig åbenlyse fordele for langt de fleste cyklister.

Continental lancerer nye letvægt slanger, til alle os ikke Tubeless troende

ContiTPU er en avanceret udvidelse af Continentals sortiment af højkvalitetsslanger, der er skabt til både præstationsfokuserede og pladsbevidste cyklister. Continental har udviklet et førsteklasses letvægts- og slidstærkt produkt, der er velegnet til både landevejs- og offroad-cyklister, og som fås i en lang række størrelser fra 25/35 til 622.

Continental har anvendt den højeste kvalitet af mikrometer tyk TPU på tværs af syv forseglede lag for at maksimere lufttæthed og holdbarhed. Slangerne er ufarvede for yderligere at sikre den højeste materialekvalitet og forhindre problemer med lufttilbageholdelse forårsaget af farverelaterede overfladefejl. Hver eneste ContiTPU-slange kvalitetstjekkes efter produktionen.

Ventilskaftets bund er let konisk for at forbedre tilpasningen til fælgen og reducere uønsket bevægelse, mens ventilen har indvendigt gevind, så man kan bruge ventilforlængere eller en erstatningsventil kerner.

Alle ContiTPU-slanger, inklusive råmaterialer, er fremstillet i Tyskland. Endvidere følger der også en reparationslap med hver pakke.

Hannah Ferle, Road Product Manager, Continental Tires, udtaler:
“Continental’s new TPU tube combines highest-grade materials and innovative production technologies to deliver a product that is not only the lightest within our tube portfolio but also the one with the smallest packing size. These were the two main characteristics we focused on in the development process and why I think that the TPU tube is great for every cyclist, whether it is someone focusing on performance and seeking to reduce weight and lower rolling resistance, or someone who simply wants to have the space to load their jersey pockets full of snacks for a long day on the bike, much like myself.”

Vigtige funktioner

  • Letvægt – 25/35 – 622 → 35g, 40/60 – 622 → 45g, 40/60 – 584 → 43g
  • Lav rullemodstand
  • Lille pakkestørrelse
  • Let at reparere (medfølgende reparationssæt)
  • Fremstillet i Tyskland

Bemærk !

  • TPU-slanger må aldrig bruges sammen med fælgbremser.
  • Overdreven varmepåvirkning kan føre til pludseligt tab af lufttryk.
  • Brug altid passende fælgtape til at beskytte TPU-slangen. Ellers kan den blive beskadiget.
  • Under monteringen må TPU-slangerne ikke pumpes op til mere end 0,3 bar.
  • Overpumpning under denne del af processen kan strække slangen for meget og gøre den ubrugelig.
  • Sørg for, at ventilhullet i fælgen har den korrekte diameter.
  • Hvis ventilhullet er for stort, kan ventilen dreje eller klippe af.
  • Vær meget opmærksom, når du monterer slangen.
  • Sørg altid for, at slangen eller ventilen ikke kommer i klemme, vrides eller beskadiges.
  • TPU-slanger må aldrig genbruges med et mindre dæk! Hvis du monterer et mindre dæk, er det nødvendigt at bruge en ny slange.

Link

 

 

CYKELPORTALEN