CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

e-Gravel extravaganza e-Gravel extravaganza
Rotwild nye eGravelbike er et sandt festfyrværkeri i design og teknologi e-Gravel extravaganza

Mens et stort tysk cykelbrand Canyon, kendt af alverdens sportscyklister, er tyske Rotwild noget mere ukendt, ihvertfald på vore nordlige breddegrader, selvom de faktisk er et ældre cykelbrand og som havde sine velmagtsdage da Eurobike endnu lå ved Bodensøen og var ung og dynamisk, og år efter år viste den ene banebrydende mountainbike efter den anden.

Rotwild R.R 275 er en banebrydende elektrificeret gruscykel årgang 2024

Hvor Canyon idag nærmest er cyklistens svar på folkevognen :o) er Rotwild stadig i sin helt egen cykelliga med produkter der skiller sig ud fra hoben af ensudseende grå cykelkatte. Allerede på dette års Eurobike fik vi et smugkik på et prototype, der nu går i serie produktion i to udgaver.

Rotwild R.R275 kombinerer enestående funktionalitet, elektronisk integration og sporty ydeevne i et imponerende designkoncept som designbureauet Artefakt Design har hjulpet dem med.  Integrationen af ​​elektroniske komponenter som batteri, motor og display er næsten usynlig,  men vil målgruppen af sporty gruscyklister acceptere en elektrificeret gruscykel ?

Peter Schlitt fra ROTWILD siger selv.
“Es liegt in unserer DNA, unsere Kundinnen und Kunden mit unseren Neuerscheinungen immer wieder zu überraschen und herauszufordern. Auch mit unserem ersten eGravelbike unterstreichen wir den Anspruch, technische Innovation mit sportlicher Ambition und vollendeter Formschönheit zu vereinen. Nun eben mit einem Bike, das mit seinen Rennrad-Spirit primär auf Asphalt zuhause ist. Es scheut aber keine Abzweigung auf den Waldweg, in den Schotter oder auf den Trail. Somit sehen wir es als flexibles Allroad-Bike.“

Kendere af Rotwild vil tydeligt kunne se ligheder fra den i 1998 lancerede RSR Road Series. Motorsystemet er optisk næsten fraværende. Kun det kraftige lyssystem fra Supernova indikerer at der er tale om en elcykel.  Motorsystemet er den yderst kompakte og lette TQ’ HPR50-motor med op til 50 Nm moment og et batteri med effektive 250 watt timers energi. Boost-knappen, som allerede blev brugt i R.X275, er også til stede i e-gravel-cyklen fikst integeret i bremsegrebet.

Topmodellen har desuden de ekslusive XENTIS High X-Monocoque  fem egers kulfiberhjul.  Prismæssigt ligger de nye Rotwild modeller bestemt ikke i folkevognsklassen,  med mellem kr. 67.000,- og 90.000,-

 

Link

 

 

 

CYKELPORTALEN