Cykelløbet Berlin – København 2012
Nyheder 28. juni 2012 CYKELPORTALEN
Zuerst nehmen wir Berlin dann Kopenhagen…
sådan lyder dagens program for de friske og velforberedte motionscyklister med trang til udfordringer lidt ud over det sædvanlige. Frister 430 km og 23 timer i cykelsadlen, til en af sommerens største cykelevents med mål på dansk jord, så skynd dig at læse videre. Løbet er en del af Kræftens Bekæmpelses Trædtil kampagne hvor alt overskud går ubeskåret til kræftens bekæmpelse.
Der er tale om et dansk-tysk samarbejde hvor de to grønne metropoler Berlin og København danner rammerne for det 430 km lange cykelmotionsløb Berlin – København 2012 med start i Berlin og mål i København.
Starten går lørdag morgen den 18 august kl 00,01 hvor feltet bliver sendt afsted fra Mercedes Welt i centrum af Berlin. De første 30 km ud igennem det historiske Berlin med Brandeburger Tour og Berlin Alexanderplatz foregår med eskorte. Vel ude af storbyen gives løbet frit. Cykelløbet er delt i to etaper Berlin – Rostock og Gedser – København, og går af naturskønne ruter.
Berlin – Rostock
Efter turen ud igennem Berlin med følgebil, gives løbet frit og turen går nu op igennem nordtyskland gennem Rheinsberg langs Müritz søen og videre over det Mecklenburgiske Schweiz op mod Rostock. Ruten følger mindre asfalterede veje. Der er flere depoter undervejs i Rheinsberg/Linow efter 64 km, i Waren efter 115 km, Teterow efter 160 km, Laage efter 194 km og i Rostock efter 265 km. Her stoppes tidstagningen som startes igen fra Gedser. Scandlines har indlagt to færgeslots man gerne skulle nå kl 11.00 og kl. 13.00. På færgen har rytteren rigelig tid til at indtage en stor buffet som er inkluderet i prisen, og de trætte ben kan få en omgang tiltrængt massage og måske der også bliver tid til en lille morfar…
Gedser – København
I Gedser startes tidstagningen igen og turen går de sidste 165 km ind mod København og opløbsstrækningen ved Carlsberg Elefanterne. Undervejs er der et depot på sydsjælland efter 350 km. På alle depoter både i Tyskland og Danmark er der energibarer, drikkevarer og frugt. Efter ankomsten til Carlsberg ved målstregen udleveres diplomer til ryttere, og der vil være mulighed for bad og omklædning, hvorefter du i godt selskab med de andre ryttere, og det flotte anlagte arrangement kan få en rigtig god afslutning på et forhåbentlig veloverstået løb. Alle ryttere skal være i mål senest kl 23.00 lørdag aften.
Mental forberedelse
Bo Hamburger der selv stiller til start den 18 august udtaler: “For mig er dette løb en lige så stor udfordring som for de mange motionsryttere. I min profesionelle karriere som cykelrytter er det længste jeg nogensinde har kørt været omkring 300 km så JO, det er en stor udfordring. Men den største fjende er den mentale del. Naturligvis skal der nogle trænings kilometer i benene, men det mentale aspekt og viljen til at gennemføre er mindst lige så vigtig. På et så langt cykelløb vil alle opleve kriser undervejs. Kriser der for de flestes vedkommende kan overvindes, hvis man er forberedt og kender sig selv godt. Mange overvældes af en enorm træthed hen på morgenen fordi deres normale døgnrytme er slået i stykker. Det er vigtigt at økonomisere med sine kræfter og lytte til kroppens signaler, lad f.eks værd med at springe et depot over, bare fordi det lige nu går derudaf, det kan på et senere tidpunkt give bagslag. Kører man i en gruppe kan man have stor gavn af at hjælpe hinanden og skiftes til at ligge på hjul, for de fleste gælder det om at gennemføre og ikke at vinde og samtidig have det sjovt”
Deltagerantallet er begrænset til maksimum 800, men der er stadig ledige pladser for dem som har mod på at bruge sommeren på træning til en cykeloplevelse ud over det sædvanlige. Afhængig af hvordan man vil tranportere sig til Berlin, er det muligt at købe forskellige tillægspakker.
Tilmelding på
CYKELPORTALEN
- januar 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- august 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- marts 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- august 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- marts 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- august 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- marts 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- august 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- marts 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- august 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- marts 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- august 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- marts 2019
- februar 2019
- januar 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- august 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- marts 2018
- februar 2018
- januar 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- marts 2017
- februar 2017
- januar 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- august 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- marts 2016
- februar 2016
- januar 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- august 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- februar 2015
- januar 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- august 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- marts 2014
- februar 2014
- januar 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- marts 2013
- februar 2013
- januar 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- august 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- marts 2012
- februar 2012
- januar 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- august 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- januar 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- august 2010
- juli 2010
- juni 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- maj 2009
- april 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- maj 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- august 2005
- juli 2005
- juni 2005
- maj 2005
- april 2005
- marts 2005
- februar 2005
- november 2004
- Er aluminium et dårligt stelmateriale
- Affjedret frempind fra USE Components
- Når verden blev for meget
- Promovec overtager Viridus
- Loady er lille af størrelse men stor af last
- Book et cykelforedrag
- Cykel grus på den Cimbriske halvø
- Bosch vil gøre stjålne elcykelbatterier værdiløse
- TEST: CatEye GVolt 100
- International cykelmesse kalender 2025
- TEST: Pirelli Cinturato Gravel RC-X
- Dagligdags cykling nedsætter risiko for tidlig død
- Pilgrim på cykel
- 30 mio. kr. skal løfte fynsk cykelmekka til næste niveau
- Cykelgear og Cykelpartner fusionerer
- Selle Italia køber Vittoria cykelsko
- Nyt kompakt motorsystem fra Mahle
- Banebrydende Mountainbike
- Ny landevejscykel inspireret af design fra 90′ erne
- Eurobike forsøger at lukke udstillerhullet efter markante afbud…