CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Første Full-Carbon elite landevejsracer fra Cannondale

Først kom Six13 kombinationen af kulfiber og aluminium efterfulgt af System Six. Cannondale har nu taget springet fuldt ud og præsenterer sin første full carbon racerramme.

Det trænede øje har måske bemærket nogle ændringer på Green Machine Team Liquigas cykler. Vincenzo Nibali og Franco Pellizotti har testet prototyper på den nye Super Six kulfiberramme i Giro de Italia.

‘SuperSix’ er den næste evolution i elite racercykler fra Cannondale. "Hvert år lærer vi mere fra vores professionelle ryttere. De giver os udfordringer til at forbedre vores produkter yderlígere" siger Chris Peck, Udviklingschef hos Cannondale.

Men hvad er så lige så SUPER på den nye Super SIX
“Den er vores første full-carbon elite racer cykel” siger Brad Paquin, som har været projektleder på det nye vidunder. “Målet har været at bevare den eksplosive effektivitet fra System Six rammen men at reducere vægten yderligere uden at det går ud over den unikke Cannondale oplevelse. En 56 cm ramme vejer 1050 g inkl. maling.

Størstedelen af vægtreduktionen er opnået ved at bruge kulfiber i bag og kæde stag. Her har Cannondale ellers altid sværget til aluminium. Hele rammen er i unidirectional, high modulus carbon fiber. Front rammen er er co-molding process. Denne limningsprocess foregår stadig på fabrikken i USA.

Den største nyskabelse er krankboks og kædestag som er ud i et stykke. Det giver den styrke og stivhed som Cannondale rammer er kendt for . Selve krankboksområdet er kraftig overdimensionet. Den er ydeligere optimeret for det nye redesignede Si Hollowgram SL crankset – som er det letteste og stiveste serieproducerede kranksæt.

Du kan læse meget mere om de tekniske overvejelser omkring Super SIX ranmme i pdf pressedokumentet se linken nedenfor.

Cyklerne kan leveres på det danske marked i juli måned.
Priser:
SuperSix Team Replica Record 74,990DKK
SuperSix Dura Ace compact 44,990DKK
SuperSix Ultegra SL compact 29,990DKK

Cannondale
Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN