CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Flere af de store cykelproducenter benytter forårs klassikerne, med de berygtede brosten, til at lancere racercykler med indbygget komfort. En af  dem er BMC...

Flere af de store cykelproducenter benytter forårs klassikerne, med de berygtede brosten, til at lancere racercykler med indbygget komfort. En af  dem er BMC som nu lancerer Grandfondo GF-1  som først og fremmest er udviklet til de store kraftfulde BMC team ryttere når de skal udfordre brostenen på den legendariske Paris-Roubaix. Men BMC understreger at cyklen og er det perfekte match for motionisten.

For at optiomere stivheden i rammen og samtidig gøre den eftergivelig mod kraftige påvirkninger fra underlaget som. f,eks brosten i høj fart har man øget stivheden på alle de overliggende dele af rammen mens undersiden af specielt bagstag og forgaffel er gjort mere eftergivelig for at obsorbere de kraftige udsving i underlaget og herved øge kontakten mellem dæk og underlag.

Rammen er designet til helt specifikke 28 mm brede dæk.   Der er indbygget kædefanger så man ikke taber kæden og kørestillinegn og geometrien er anlagt på udholdenhed.

Tekniske Detajler

1 Ramme
Kulfiber med BMC allerede kendte Tuned Compliance Concept (TCC).  Det går ud på at optimere den overordnede kørselsoplevelse ved at benytte nøje udvalgte kombinationer af form og materialer. Nøgleområderne er forgaffel, saddelpind og bagstag. Målet er at have en vis grad af vandret eftergivlighed samtidig med høj lodret og torsional stivhed. TCC forbedrer køreoplevelsen ved samtidig at have præsis kontrol. reducering af rytter træthed og effektiv kraftoverførsel  i kombination med Angle Compliance som er en vinklet eftergivelighed i bagstag og forgaffel samt  og DTi.
DTi står for  “Dual Transmission integration”.  Dette gør det nemt at konvertere rammen for brug af mekaniske grupper til “Shimano Di2”.
Den integrerede kædefanger sikrer præcis og sikkert gearskift.

2 Krank
BB86 press-fit for størst mulig kraftoverførsel.

3 Forgaffel
Med TCC for lateral stifvhed og præcis styring.
Tapered steer tube (1-1/8” – 1-1/2“)

4 Saddelpind og klampe
TCC kulfiber  for vertical
compliance and 18mm offset / 27,2mm.
External saddle clamp – perfectly adapted to the frame concept.

5 Ramme vægt
Ramme = 995gr / størrelse 54cm
Forgaffel = 380gr / 320mm steer tube length
Saddelpind = 198g (350mm / 18mm offset)
Komplet vægt = 7,38kg
(size 54cm / Shimano Ultegra Di2 / Easton wheelset)

6 Ramme størrelser
seks størrelser / 48cm – 61cm / reference to geometry table.

Link

CYKELPORTALEN