CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Avial e-Commuter Avial e-Commuter
Avial Bikes har en lidt anden tilgang til produktion af deres cykler, der prodceres på samme måde som de fly vi sikkert sætter os... Avial e-Commuter

Tag et kik på den gamle lillebæltsbro eller en hvilken som helst anden klassisk stålkonstruktion fra industrialiseringens guldalder, så får du en ide af hvordan Avial Bikes griber tingene an når de producerer deres cykler. Fremfor at bruge stål bruger de aircraft-grade aluminum der er nittet sammen på fuldstændig samme måde som de selvsamme passagerfly, du benytter når sydens sol lokker.

Med den voksende popularitet af miljøvenlige og brugervenlige elektriske køretøjer er der en stigende interesse blandt forbrugerne for multifunktionelle elektriske pendlercykler. Denne type cykel kan bruges både på byens gader og på langture og over temmelig lange afstande.
Sammen med 6061-aluminiumlegeringen, som allerede er blevet klassisk til fremstilling af cykelrammer, findes en meget stærkere luftfartslegeringer med typebetegnelserne 2024 og 7075, der bruges til fremstilling af flyskrog og vinger. Disse legeringer har de bedste tal for træthedsstyrke, der gør det muligt for flykomponenter at modstå betydelige dynamiske belastninger og vibrationer. Men disse legeringer er tilgengæld sværere at arbejde med  når de skal forarbejdes som traditionelle cykelrammer , da de er svære at bøje og svejse i dem. Paradoksalt nok er prisen så til gengæld levere ende de eksisterende svejse venlige legeringer.

Avial Commuter e-Bike ramme, er udviklet af Avial Bikes start-up team, og er lavet af disse luftfartslegeringer, og Hybrid lim-nitte-teknologien bruges til at forbinde komponenterne, ligesom i luftfartsindustrien.

Hybrid limnitteknologi er en bæredygtig teknologi, der beskytter både miljøet og arbejdstagerne. Sammenlignet med svejsning er der ingen høje krav til klargøring af arbejdsemnets overflader. Der er ingen lysstråling, dampe og gnister: Der opstår heller ingen termiske spændinger i svejsepunktet  så det er ikke nødvendigt at genopvarme rammen efter svejsning for at gendanne aluminiumslegeringens styrkeegenskaber. Samtidig har arbejdere i produktion ikke brug for nogen specielle færdigheder. Hybrid limnitteknologien giver en lige så stærk  binding som den svejsede og det er under hele processen muligt visuelt at  kontrollere dens kvalitet.

Den nyeste version af den overkommelige Avial Commuter e-Bike ramme vejer  3 kg og er designet til cyklister op til 120 kg (260 lbs.). En vigtig forskel i den patentanmeldte ramme udviklet af Avial Bikes-teamet er, at når man bruger moderne flylegeringer 6061 og 7075 og Hybrid lim-nitte-teknologien, er den rumlige struktur ikke kun let og stærk, men også ganske elastisk, svarende til analoger fra stål. Det betyder en sådan ramme effektivt dæmper små vibrationer, der opstår, når man kører på grusveje og giver større kørekomfort end traditionelt fremstillede aluminiumsrammer.

Avial Commuter e-Bike er udstyret med en 250W bagnavmotor med en indbygget controller og et 14Ah (504Wh) batteri baseret på 18650 celler med en 3500mAh kapacitet. Brug af sådanne celler giver dig mulighed for at gøre batteriet så let og kompakt som muligt og udstyre cykelrammen med et universalt beslag, der gør det muligt at udstyre cyklen med batterier med en kapacitet på 14, 17,5, 21 og endda 24,5Ah (1176Wh). Dette giver hver bruger mulighed for at vælge den batterimodel, der leverer det krævede interval. Og for dem, der gerne vil have mere dynamik og kørehastighed, kan du vælge 350, 500, 750 eller 1000W drev, når du afgiver din ordre. Det betyder at den gennemsnitlige rejseafstand på en enkelt opladning vil være 60-120 km (35-75 miles) afhængigt af den valgte batterikapacitet og baghjulstræk.

I øjeblikket har deres tidligere Avial Mid Drive e-Bike-arbejdsprototype, der er patentanmeldt ramme også er fremstillet ved hjælp af Hybrid lim-nitte-teknologi, bestået mere end halvdelen af ​​de 5000 km planlagte vejtest. Den nye version af Commuter e-Bike findes stadig kun i form af en 3D-model, der har bestået CAD-simulering i det tekniske center, som vi samarbejder med. Efter fjernelsen af ​​COVID-19-begrænsningerne planlægger vi at lave en arbejdsmodel til testning i forskellige vejforhold, og derefter vil vi efter alle ændringerne oprette en præ produktions prøve for at opnå ISO- og EN-certificering og starte produktionen.

Avial Bikes er et godt bud på at gøre cykelproduktion både billigere, mere miljørigtig og strømlinet.

Link

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN