CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Til kamp mod det SORTE… Til kamp mod det SORTE…
ORTLIEB fortsætter med at udvide sit nationale og internationale reparationsnetværk Til kamp mod det SORTE…

Denne tid på året hvor gennemsnits forbrugeren igen skal have tømt lommerne for overskuds penge med alverdens sorte man- til fredags “tilbud” –  for at dæmpe den værste shopaholic feber ;o)

De fleste er sikkert bedøvende ligeglade med genbrug og bæredygtighed, når først ugeaviser og www oversvømmes af alverdens fristelser i “før pris og nu pris” så længe der er penge i pungen og det skal være sjovt, men videre hensigtsmæssigt er det måske ikke.

ORTLIEB fortsætter med at udvide sit nationale og internationale reparationsnetværk

Nogle producenter af cykeludstyr forsøger så godt de kan at gøre en forskel og ændre på den almene tilstand om køb og smid væk. ORTLIEB Sportartikel GmbH er kendt for sine produkters gode reparationsmuligheder. For at gøre reparationsservicen så bæredygtig som muligt har ORTLIEB i flere år arbejdet på at etablere et regionalt forhandlernetværk til reparationer direkte på stedet. Nu, hvor netværket omfatter de fleste af de internationale distributionspartnere og næsten 80 serviceforhandlere i Tyskland, er netværket gradvist blevet udvidet i år til at omfatte forhandlere i andre europæiske lande.
I forbindelse med de kommende ORTLIEB Repair Weeks (18.11 -1.12.2024), som finder sted i samarbejde med de uddannede reparationsforhandlere og efter 2022 og 2023 igen vil være et eksempel på den hurtige forbrugerisme, der har etableret sig omkring Black Friday, er otte forhandlere i Storbritannien nu blevet uddannet. Det gør Storbritannien til den anden region i Europa, efter at der blev afholdt forhandleruddannelsesdage i Benelux i begyndelsen af året.

ORTLIEBs administrerende direktør Martin Esslinger forklarer: “Vi reparerer omkring 18.000 produkter om året på vores anlæg i Heilsbronn, hvor alle vores produkter fremstilles. At kunne tilbyde reparationer på stedet betyder ikke kun, at vi undgår unødvendige fragtruter, men også at kunderne får kortere ventetid, og at der kommer flere kunder i butikken.” Esslinger fortsætter: “Bæredygtig ledelse er afgørende, det har altid været en del af ORTLIEBs DNA og er samtidig en ambition. Ansvarlig brug af de naturressourcer, vi har, betyder først og fremmest, at produkterne skal være så holdbare som muligt. For langt det vigtigste bæredygtighedsaspekt ved et produkt er dets levetid. I vores bestræbelser på at maksimere vores produkters levetid har deres reparationsmuligheder altid spillet en central rolle sammen med vores produktionsproces og de anvendte materialer. Udvidelsen af vores reparationsnetværk giver os mulighed for at gøre forhandlere og forbrugere endnu mere opmærksomme på fordelene ved produkter, der kan repareres så meget som muligt, samtidig med at det bliver en regional og direkte oplevelse.”

Link

 

CYKELPORTALEN