TEST: Acepac Bar Bag
CYKELTASKERTEST 8. januar 2019 CYKELPORTALEN
I takt med at cykelbranchen genopfinder sig selv, opstår der nye produkter og navne. Cykeltasker hedder nu også Bikepacking og er først og fremmest forskellige fra den traditionelle cykeltaske ved at kunne monteres på cyklen uden nogen form for beslag. I tidernes morgen da cyklen var i sin vorden var det helt almindeligt at rulle sit picpak sammen og sætte fast på cyklen med remme. I markedsføringens hellige navn skal det naturligvis have et nyt navn, Bikepacking !
De senere år er der opblomstret et hel skare af nye meget innovative cykelfirmaer i den gamle østblok. En blandt mange er tjekkiske Acepac, vi første gang så på Eurobike år tilbage, med en meget fantasifuld stand af campingudstyr til cyklisten med det store rejseeventyr i blodet. Acepac BarBag er en lille styrtaske på 5 liter som spændes på styret ved hjælp af velco remme. Den kan endvidere benyttes som skuldertaske.
Specifikationer
- Materiale: Cordura Ripstop Ecomade (PU coating 1500 mm H20) resistent stof, fremstillet af genanvendte PET-flasksker
- Lukkesystem: Rullelukke med justerbar clip fæste
- Hovedrum: rullelukning med Duraflex Xlite Easy Access Clips; forrum: YKK-dobbeltlynlås
- 2 udvendige netlommer
- 1 forlomme
- Volume: 5 l
- Løs indvendig drybag
- Dimensioner: 25 x 16 x 12 cm
- Velco fæste til styr
- Features: 1 hovedrum med rullelukke, frontrum, mediaport, 2 sidelommer, skulderrem,
- Vægt: 360 gram
- Farver: Sort, Grøn, Kamoflage
- Pris: kr. 399,-
Afprøvning
Acepac Bar Bag minder udformningsmæssigt meget om en kamerataske til et stort SLR kamera, bred for oven og smal for neden, hvilket også gør den velegnet til netop dette brug. Tasken er udført i Condura lavet af gamle plastikflasker, så her er en mulighed for at købe bæredygtigt genbrug. Materialet er vandtæt. Det store rum er yderligere suppleret med en vand/vindtæt drybag som kan tages ud og bruges seperat. Den er fæstnet med velco øverst med farvekoder så man får den vendt rigtigt. Tasken har rullelukke så man kan tilpasse størrelsen efter indhold. Den låses på plads med en kryds rem med kliklås.
Foran sidder der en lille vandtæt lynlåslomme til mindre ting. Her sidder også en indsyet holder til en lygte. I hver side er to små netlommer. På bagsiden er der en mediaport og to klikbeslag til den medfølgende skulderrem. Her sidder også de to Velco lukker til at fæstne tasken om styret. De er med vilje lavet ekstra store så de kan klippes til, så de passer til den styrdiameter du bruger. I praksis er velcoremme besværlige at bruge når tasken skal af og på. Jeg ville hellere have set et par mere solide selvlåsende typer som dem vi så på testen af NorthStreet tasken.
Tasken fæstnes nederst til stellet via en justerbar rem med kliklås. Denne er suppleret med en længere rem med krog til at sætte rundt om øvrige tasker. Tasken har været testet på en 14 dages Bikepacking tur på de spansk/portugisiske landeveje både on og offroad. Den har været benyttes til et større spejlløst kamera og lidt andet tilbehør. Tasken har fungeret upåklageligt og ydet indholdet fin beskyttelse selv på meget stenede grusveje. Tasken fungerer bedst sammen med en af de nye barroll bags til at sætte under styret helt inde ved stellet. Bruges den alene, kommer til at sidde meget skråt ind under styret. Specielt rulle lukket kommer man hurtigt til at sætte pris på, da det giver hurtig adgang til det store rum. En anden fin detajle er det lille lynlåsrum forrest med dobbelt lynlås for letter adgang fra hver side. Tasken virker velkonstrueret med gode syninger og den er i praksis vandtæt. Ud over den testede kamoflage fås den også i to mere ensfarvede varianter.
Konklusion
BikeBag fra Acepac er en velkonstrueret Bikepacking styrtaske til en yderst rimelig pris.Den er velkonstrueret og specielt god til cyklister som fotograferer. Eneste minus i det samlede regnskab er de lidt dårlige velcoremme tl styret.
Link
CYKELPORTALEN
- september 2024
- august 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- marts 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- august 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- marts 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- august 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- marts 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- august 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- marts 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- august 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- marts 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- august 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- marts 2019
- februar 2019
- januar 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- august 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- marts 2018
- februar 2018
- januar 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- marts 2017
- februar 2017
- januar 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- august 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- marts 2016
- februar 2016
- januar 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- august 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- februar 2015
- januar 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- august 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- marts 2014
- februar 2014
- januar 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- marts 2013
- februar 2013
- januar 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- august 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- marts 2012
- februar 2012
- januar 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- august 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- januar 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- august 2010
- juli 2010
- juni 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- maj 2009
- april 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- maj 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- august 2005
- juli 2005
- juni 2005
- maj 2005
- april 2005
- marts 2005
- februar 2005
- november 2004
- Kærlighed til cykelhåndværket
- Får en overset perle fra Shimano endelig landevejsgreb som en option ?
- Små hjul for individualister til en trængselpræget verden
- Den selvflyvende fotograf flyver hurtigere, højere og ser mere skarpt
- Trek opdeler deres gruscykler i to bruger segmenter
- Farvel til EUROBIKE
- Hollandske AGU erklæret konkurs
- Anmeldelse: VELO Bicycle Culture & Design
- Ny ledelsestruktur i Scott Sports
- Cykelsaddel tilbage til rødderne
- tre nyttige dimser til cyklisten
- BMC UNRESTRICTED
- Pas på skolebørnene !
- Smart foldbar ekstra sko til rejsecyklisten
- TEST: Magped Ultra 2
- Simpel og smart støtte til din cykel
- TEST: Camelbak Podium Steel
- To cykel events i august hyller diversiteten
- Ny systemløsning specifikt til grus fra SRAM
- Computer specialist. viser vejen for smarte elcykler