CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Startup Brakeable optimerer reparationer hos ORTLIEB ved hjælp af AI Startup Brakeable optimerer reparationer hos ORTLIEB ved hjælp af AI
Med Brakeables Software-as-a-Service (SaaS) platform har ORTLIEB implementeret en selvbetjeningshub, der fundamentalt ændrer håndteringen af ​​reparations-, garanti- og konverteringsanmodninger for kunder og virksomheder. Startup Brakeable optimerer reparationer hos ORTLIEB ved hjælp af AI

Stefan Hauser har arbejdet på sin startup Brakeable i omkring tre år. Den unge iværksætter har sat sig som mål at forenkle henvendelser, der opstår omkring kundesupport. Han vil skabe merværdi for kunderne, men også for virksomhederne. Fokus er på produkternes levetid. Det der før krævede lange kommunikationsprocesser, kan nu løses på få sekunder:

Med Brakeables Software-as-a-Service (SaaS) platform har ORTLIEB implementeret en selvbetjeningshub, der fundamentalt ændrer håndteringen af ​​reparations-, garanti- og konverteringsanmodninger for kunder og virksomheder.

Sammen med ORTLIEB Sportartikel GmbH blev den udviklede selvbetjeningshub præsenteret på ISPO-messen i München.

Grundlægger Stefan Hauser udtaler:
”Vi ønsker at forenkle den oplevelse, som kunderne har under kunderejsen, når de laver reparationer og også gøre den mere effektiv. At kunne gøre dette med en virksomhed som ORTLIEB, der er kendt for sit brede udvalg af reparationer og lang levetid på sine produkter, er selvfølgelig fantastisk.”

Self-Service Hub hos ORTLIEB har erstattet en integreret formular til indsendelse af reparations-, konverterings- og garantianmodninger. Brakeable gør det muligt for den spørgende kunde at lokalisere fejlen præcist, identificere produktet og give en forenklet beskrivelse af problemet. Dette gøres også ved hjælp af integreret kunstig intelligens, så kunden kan få et indledende omkostningsoverslag. Denne løsning er baseret på banebrydende AI-teknologi, der kombinerer både visuelle og sprogbaserede modeller for nøjagtigt at opdage defekter og levere reparationsløsninger.

ORTLIEBs administrerende direktør Martin Esslinger udtaler:
Bremsebar forenkler kunderejsen for reparationsanmodninger. Det bliver nemmere for slutkunderne, fordi de ikke behøver nogen specialviden for at kunne beskrive, hvad der præcist er defekt. For os som virksomhed er henvendelserne og den tilhørende kommunikation med kunderne meget mere effektive, fordi de er meget mere specifikke. Vi er glade for, at vi yderligere kan udvide det vigtige område af reparationer og tage føringen med værktøjet fra Stefan Hauser og hans team.”

Cykeltaske- og rygsækproducenten, der udfører omkring 18.000 reparationer om året i hovedkvarteret i Heilsbronn, demonstrerer dermed sit klare fokus på produkternes levetid og reparationsevne. Udover at forenkle kunderejsen i service request-segmentet, tilbyder værktøjet også feedback til produktudvikling, så produktreparationssårbarheder kan identificeres og optimeres på et tidligt tidspunkt.

Samarbejdet mellem Brakeable og ORTLIEB er ikke kun en win-win for slutkunder og specialisten i selve cykeltasker og rygsække, men vil også blive åbnet op for B2B-sektoren i løbet af første kvartal af 2025.

Esslinger skitserer den fremtidige udvikling:
”Udover integrationen af ​​vores serviceforhandlernetværk, hvor slutkunder kan få produkter repareret direkte på stedet, ønsker vi også selv at give slutkunderne assistance via værktøjet. Mindre reparationer kan også nemt udføres derhjemme ved hjælp af videovejledninger eller beskrivelser. At kunne tilbyde de rigtige reservedele og den rigtige support direkte integreret på hjemmesiden er et yderligere skridt.”

Link

 

CYKELPORTALEN

Language »