


Den længe ventede skotsk producerede IntraDrive motor og otte trins gearkasse er nu begyndt pilotproduktion. Med de endelige prototyper er det nu meget sandsynligt at vi snart vil begynde at se IntraDrive systemet indbygget i elcykler. I mellemtiden har IntraDrive investeret i udstyr til intern kvalitetskontrol og slutkontrol med henblik på opskalering til decideret serieproduktion.
Intradrive’s GD8 motor/gearkasse er nu klar til pilot produktion
Hidtil har Pinions banebrydende motor/gearkasse Pinion MGU, været alene om den teknologi og vist vejen for fremtidens fuldt integrerede motor/gearkasse løsninger, og vi kan nu for alvor forvente at flere vil følge efter i fremtiden. Sjovt nok viste Decathlon stort set samtidig med Pinion deres færdige løsning.
Det bliver spændende at følge udviklingen ikke mindst fra de store elmotorspillere Bosch og Shimano der sansynligvis vil følge efter med en lignende teknologi.
‘We’ve refined, industrialised, and optimised a product that’s been highly praised in prototype testing by bike brands,” said Mark Ravilious, Founder at Intradrive. ‘The GD8 represents a game-changing step forward in e-bike drivetrain technology, eliminating derailleur systems and prioritising durability, performance, and long-term value.
Nu, hvor IntraDrive GD8 er klar til markedet, har ingeniørerne leveret et mere kompakt kabinet, der gør det muligt at integrere motoren i stellet på en mere elegant måde. Indeni er motorens effektivitet angiveligt blevet forbedret med en bedre kraftoverførsel og et mere jævnt skift under belastning opnået side om side.
I et løfte om at markedsføre et produkt, der er i overensstemmelse med idealerne for cirkulær økonomi, siger IntraDrive også, at motoren er bygget med henblik på at kunne repareres, noget der hidtil har været en nicheforretning.
Medstifter Peter Slotwinski tilføjer: “Med et lille, dedikeret team og støtte fra Scottish Enterprise har vi overvundet udfordringerne ved at udvikle banebrydende teknologi med et begrænset budget. Nu er vi klar til at levere pilotenheder til vores partnere og forberede os på produktion i fuld skala”
IntraDrive står nu på tærsklen til fuld produktion, og da efterspørgslen efter kombinationer af motor og gearkasse forventes at vokse, fortsætter virksomheden med aktivt at søge investeringer rettet mod et globalt marked for elcykler på 200 milliarder dollars i 2035.
Link