CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Say ELLO Say ELLO
Der er mange meninger, for og imod fjæsbogen (facebook) men nu har en nye spiller meldt sig på banen med rødder indenfor cykelbranchen. ... Say ELLO

Ello-03

Den nye sociale platform ELLO er højst sandsynlig ikke nogen Facebook killer, men med mere end 31.000 anmodninger i timen vil den sikkert ikke skade sin ophavsmand Poul Budnitz som også er grundlægger af cykelmærket Budnitz Bicycles.

Poul Budnitz som selv kalder sig iværksætter har nu lanceret en social platform kaldet ELLO.  Ved at proklamere at ELLO skal være reklamefri, og man ikke vil dele brugernes oplysninger med andre, har han i løbet af kort tid fået maksimal medieomtale på alle sociale medier inklusiv fjæsbogen.  Projektet er kommet i stand ved fondsmidler på $435.000 fra kapitalfonden Fresh Tracks of Vermont.

På spørgsmålet om hvordan driften så skal finansieres når den skal være reklamefri , vil man tilbyde forskellige tillægsydelser til sitet som brugerne skal betale for.  Kritikere som Aral Balkan siger “When you take venture capital, it is not a matter of if you’re going to sell your users, you already have.” Han opfordrer folk til ikke at tilslutte sig ELLO eller en hvilken som helst anden social platform, hvis man vil værne om sin internet færden.

Ello-02

Indtil videre er ELLO i indkøringsfasen hvorfor brugerne får afgang i den rækkefølge de tilmelder sig og man har kapacitet til.

Budnitz Bicycles er kendt for deres flotdesignede dagligdagscykler i  stål og titanium.

Link

CYKELPORTALEN