Premium ladcykel med alt i connectivitet og manøvredygtighed
Produktnyt 20. september 2024 CYKELPORTALEN
Ifølge data, præsenteret af ZIV, den tyske cykelindustriforening, var det årlige salg af ladcykler i Tyskland sidste år på 235.000 enheder, hvoraf 189.000 var e-ladcykler og kun 46.000 pedaldrevne med rugbrødsmotor.
Elmotoren er uden tvivl den afgørende grund til at vi ser stadigt større og tungere ladcykler, da den gør det muligt for alle at cykle og manøvrere dem, inklusive kvinder.
Tarran T1 Pro er en High End ladcykel med et fif for lettere manøvrering
Når de fleste ladcykler står stille, er de ret besværlige at manøvrere. Tarran har udviklet et “landingsstel”, der er integreret i den centrale støttefod.
Det udløses elektronisk ved lav hastighed for at holde cyklen stabil, lidt som en flyvemaskine og som støttehjul på en børnecykel. Det hæves automatisk, når rytteren starter igen og farten øges. Som du kan se på nærbilledet af hjulene, er de multidirektionelle, hvilket betyder, at du kan køre cyklen sidelæns på trange steder, fordi de løfter forhjulet fra jorden.
Tarran har også et radarbaseret bakkesystem, som viser biler, der nærmer sig, og advarer rytteren via vibrationer i håndtagene på styret. Den har automatisk blinklys og et kamera til at opdage tyveri. Herudover har den vel nok det mest sostificerede display vi endnu har set på en ladcykel, hvor elle informatiner kan vises om maskinens tilstand og indstillinger. Cyklen skulle komme i produktion i slutningen af året.
Link