CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

BMC Roadmachine BMC Roadmachine
Trenden hedder Do It All landevejsracer, og BMC Switzerland er naturligvis også cyklet ud af det spor med deres nye... BMC Roadmachine

BMC-Roadmaschine04

Italien har måtte lægge landskab til adskellige cykelpræsentationer den forgangne måned. BMC Switzerland havde henlagt deres præsentation til området omkring Turino.

Hvis det ikke allerede er gået op for de cykelinteresserede landevejscyklister, så hedder trenden i år landevejscykler der kan det hele. Do It All, Gravel, New Slate, Road Plus, tja kært barn har mange navne…

BMC-Roadmaschine02

BMC prøver med deres nye Roadmachine alligevel at gå lidt mod strømmen og lader de helt brede dæk og små hjulstørrelser blive hjemme. Deres bud er en blanding af det bedste fra hardcore landevejsracere og de lidt mere afslappede langdistance landevejescykler.  Selv kalder de den “nye” cykeltype “A Swiss, premium performance brand’s altitude and endurance series – which revamps the endurance category as a performance-orientated all-rounder, aimed at riders who expect high performance, regardless of terrain.”  forkortet One Bike Collection.

BMC-Roadmaschine05

På godt dansk bliver det til en alround landevejscykel der er lige god til det meste. Kikker man nærmere på Roadmachine er den en sammenblanding af allerede eksisterende BMC særkender som BMC’s Tuned Compliance Concept og Angle Compliance Technologier, samt skivebremser fra BMC’s endurance kategori. Endelig har den også arvet de gode aerodynamiske egenskaber fra BMC’s aero machines og den lave vægt fra Altitude serien.

BMC-Roadmaschine06

Bevæbnet med erfaringer fra Impec Lab har BMC videreudviklet deres Tuned Compliance Concept og føjet nye begreber til ordbogen som ‘Re-Tuned “Compliance Koncept og Angle Compliance Teknologi.

De eksistrende kædestag er kombineret med nye skråstag og der er gjort plad til lidt bredere dæk.  Roadmachine har en nyudviklet Dual Stack front end som gør det muligt at hæve eller sænke styret efter sine præferancer. En andne nyhed er Integrated Cockpit System som giver skjult kabelføring også med Shimano Di2. Der fås frem forskellige frempindlængder fra 90 til 130 mm.  En smart detajle er et clip on belsg på fronten af frempinden til computer og actioncamera.

BMC-Roadmaschine03

Naturligvis er standarden nu 12mm Thrue aksler og de nye Flatmount Skrivebremser. Der kan valgfrit monteres 140 eller 160 mm skiver. Roadmachine kommer i forskellige udstyrsudgaver og farver som foruden den smarte grønne og den skrigende gule også omfatter mere diskrete farver.  Der er 6 størrelser at vælge imellem. Topmodellen er full carbon mens mellemmodllerne er carbon laminat mens entrymodlelrne er i aluminium.  Det interessandte er at man kun kan skelne kulfiber fra aluminium ved at banke på stellene, udseendemæssigt er de næsten identiske.

Relateret test

Link

 

Del denne artikel...Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

CYKELPORTALEN