CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

BESØG: Dan Agentur – Cycle Service Nordic BESØG: Dan Agentur – Cycle Service Nordic
Firmaet Dan Agentur er kendt af de fleste danske cykelforhandlere. Dan Agentur blev grundlagt 1 maj 1985 af Svend Møller og Ulla Pedersen, så... BESØG: Dan Agentur – Cycle Service Nordic

Fra Dan Agentur til Cycle Service Nordic

svend-ulla
Firmaet Dan Agentur er kendt af de fleste danske cykelforhandlere. Dan Agentur blev grundlagt 1 maj 1985 af Svend Møller og Ulla Pedersen, så firmaet kan fejre 25 års jubilæum i år, men under andet navn, nemlig Cycle Service Nordic.

Fra små kår, hvor Dan Agentur i starten kun var agent for en stribe hedengangne franske virksomheder og Sachs fra 1992, som siden blev opkøbt af SRAM, har firmaet støt og roligt vokset sig stort. I 2000 begyndte de at distribuere varer fra eget lager. Dan Agentur/Cycle Service Nordic ligger i Årslev syd for Odense og har idag 14 agenturer og 17 ansatte.

Hvad ligger til grund for valg af nye agenturer ?

Det skal være teknisk orienterede produkter, som matcher vores servicefilosofi og hvor vi finder produktet fagligt udfordrende.

Hvordan ser I på problematikken med forhandlernet kontra e-handel ?

E-handel er kommet for at blive og kan være et godt supplement til en allerede eksisterende forretning. Flere af SRAM’s produkter er komplicerede og kræver et sted, hvor forbrugeren kan henvende sig personligt. Derfor er dette også et kriterium for eventuel samhandel med os. Det er vigtigt for os, at kunden fysisk kan henvende sig der hvor han har købt varen og blive vejledt i forhold til f.eks. reklamationer

Er det svært at være cykelgrossist i Danmark ?

Nej egentlig ikke. Den økonomiske afmatning har gjort at en del flere tager cyklen frem for bilen og det smitter positivt af på os.

Hvordan markedsfører I jeres produkter overfor forhandlere ?

Cykelmessen i Vejle og gratis tekniske kurser er de to primære fokusområder. Herudover har vi ca. 50 udvalgte SRAM servicecentre.

sram01

Hvordan markedsfører I jeres produkter overfor forbrugerne ?

Test i cykelmagasiner og cykelportaler, samt naturligvis annoncer, men om annoncer har nogen reel effekt er vi ofte meget i tvivl om.  De etablerede mærker som SRAM kræver mindre annoncering end nye og ukendte mærker som f.eks Spanninga. Derudover er vi meget aktive i klubmiljøet, hvor vi arrangerer klubaftner og tager ud til løb og yder teknisk assistance.

Er I påvirket af den økonomiske afmatning ?

Det kan vi nok ikke sige os helt fri for, men I knap så høj grad som andre brancher.

Hvordan håndterer I reklamationer ?

Alle reklamationer går igennem forhandleren, så det er altid der forbrugeren skal henvende sig først. Om en reklamation er berettiget afgøres i 99% af tilfældene af forhandleren selv. Vi tilstræber at ekspedere alle reklamationer indenfor 24 timer.

Der udfyldes reklamationsrapporter på alle fejl, der herefter sendes videres til vore leverandører. Det er vigtigt for os at der hele tiden forbedres på produktet.

Hvordan ser fremtiden ud ?

Meget travl.  Efter sidste års omstruktureringer blev vi nordisk SRAM center og dermed ansvarlig for i første omgang det danske, svenske og finske marked. Vi har ansat en ny sælger som kører Sverige tyndt.

Før hen lejede vi os ind på hoteller og konferencelokaler når vi afholdt vores forhandlerkurser. De er i Sverige og Finland blevet erstattet af en stor lastbil, som fungerer som mobilt show og undervisningsrum. Det giver os meget større fleksibilitet. Hvis nogen skulle have lyst til at se den, vil vi være til stede ved finalen i årets SRAM Slushcup d. 28/2.

sram02

Vi har fået et nyt agentur på de hollandske cykellygter Spanninga, som vi forventer os meget af. De har et stort program i både batteri- og dynamolygter.

Der er ligeledes nye spændende produkter på vej fra SRAM. De populære landevejsgrupper får en lillebror, Apex, der kommer en komplet 2×10 XO MTB gruppe og derudover helt nye X9 og X7 MTB grupper.

År tilbage investerede vi i en halvautomatisk hjulmaskine, så vi idag kan tilbyde en bred palette af standardhjul, bygget på egne Connect nav, Rigida fælge og Alpina eger. Det er hovedsagelig hjul til hverdagscyklen, men der findes også high-end hjul i sortimentet.

Endelig har vi også en mindre produktion til forskellige cykelfabrikanter.

sram03

Fakta:
Grundlagt:  1985 af Svend Møller og Ulla Pedersen

Agenturer:    SRAM, RockShox, Avid, Truvativ, Rigida, Alpina, Stronglight, Zefal, Unior, Kinex, Connect, Spencer, Widek og Spanninga

Antal ansatte: 17

Omsætning:    ikke oplyst

Cycle Service Nordic ApS
Datavej 12
DK-5220 Odense SØ
Tel. +45 6599 2411
Fax +45 6599 2842
info@cycleservicenordic.com
www.cycleservicenordic.com

Relaterede artikler.
Besøg Bjarne Egedesøe

CYKELPORTALEN