


Den 5 udgave af Asia Bike sluttede mandag i den kinessiske by Nanjing, I forhold til sidst år kunne udstillingen fremvise nogenlunde status que, med 433 brands repræsenteret mod 487 i 2014. De godt 40.000 kvadratmeter blev udfyldt af godt 72 % internationale udstillere, som endnu engang bekræfter at udstillingen er stedet for de mere ekslusive brands og produkter,
Af de 13.224 besøgende der strakte sig over fire dage var 8.866 fagfolk og 4.358 cykelfans besøgte messen på publikumsdagen.
Messen er meget fint opdelt i de forskellige produktsegmenter hvilket gør det let for de besøgende at danne sig et overblik over hvad branchen kan tilbyde. Selvom messen er væsentligt mindre end Eurobike kunne tyskerne godt lære en del af den stramme produkt- og udstilleropdeling som gør det let at finde rundt og danne sig et overblik.
I takt med at den kinesiske økonomi vokser og de helt almindelige kinesere får flere penge mellem hænderne, øges efterspørgslen efter de kendte Europæiske og Amerikanske High End cykelprodukter.
Specielt de italienske racercykler er i høj kurs blandt det købedygtige kinesiske publikum som ofte lægger op til tre gange så mange penge for at få et italiensk kulfiberlyn med hjem i forhold til prisniveaut i Europa.
Link