CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Variation i din træning er vigtig. Det holder lysten og træningsudbyttet oppe og risikoen for skader minimeres. Har du tænkt på hvor mange måder...

Variation i din træning er vigtig. Det holder lysten og træningsudbyttet oppe og risikoen for skader minimeres.
Har du tænkt på hvor mange måder du kan træne din kondition på? Løb, cykling, svømning og aerobic er sandsynligvis kendte træningsformer. Men her om vinteren sner det jo af og til, så en times skiløb  kan også anbefales. Rollerblades, rulleski og skøjter giver også god konditionstræning. Varier træningszonerne (pulsniveauet) i konditionstræningen. Det vil sige: træn både med lav, moderat og høj intensitet. Varierer mellem intervaltræning, tempoløb og langdistance løb. De forskellige træningszoner og varianter vil gi dig forskelligt træningsudbytte som tilsammen  giver dig det bedste træningsudbytte. Det samme gælder for styrketræning: Varier øvelser, gentagelser og runder. De fleste træningscentre har et bredt og varieret udvalg af gruppetræningstimer både i styrke og kondition. Træningsvejlederne der vil også sørge for at variation i træningen bliver iværksat. Når du tænker dig om er det sikkert flere aktiviteter som kunne friste. Find ud af hvad som passer bedst for dig. Kun fantasien sætter en grænse.

Det vigtigste er at du trives med træningen ! Det har du fortjent! God træning



Hvis du virkelig tror at det gør dig til en bedre klatrer, vil
jeg forslå du begynder at læse de bøger.

Del denne artikel...Share on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

CYKELPORTALEN