TEST: Wolf Tooth Bar Kit One
TESTVÆRKTØJ 2. marts 2020 CYKELPORTALEN
Wolf Tooth er et amerikansk tilbehørsfirma der udvikler og producerer en mængde lækkert cykeltilbehør. Med Bar Kit One lancerer Wolf Tooth det første i en ny tilbehørsserie kaldet EnCase.
Multiværktøj til cykellommen er ikke nyt, og vi har da før set flere eksempler på værktøjer til at sætte i styrenden, men ikke så omfangsrigt og tæt på komplet som Bar Kit One.
Specifikationer
- 8 bits: Hex 2, 2,5, 3, 4, 5, 6 og 8mm. Torx T10, T25 og T30. Egernippel, Ventil, Flad og stjerneskrue
- Kædeværktøj
- Tubeless Plug og strips
- Opbevarings hylstre x 2
- Vægt: 116 gram
- Pris: kr. 1299,-
Afprøvning
Wolf Tooth Bar Kit One er lidt af en præstation, hvor det på imponerende vis er lykkedes at proppe et værktøj med 16 funktioner ind i styrenderne. Der er ingen tvivl om at der er brugt mange timer på at få puslespillet af de mange små komponenter til at passe sammen. Bar Kit One består af fire enheder. De to bære rør der proppes i hver styrende med hver sin værktøjdel.
Rørene er tilstrækkelig store til også til at rumme ekstra fiitings, det være sig kædeled og ventilhætter. De er i blød gummi som både beskytter og vibrationsdæmper de to værktøjsdele. Som udgangspunkt er de til styr med en indvendig diameter på 17 mm men der medfølger ekstra sleves for yderligere tilpasning. Det ene værktøj består af 8 vendbare bits som til sammen giver 14 funktioner. Selve bithovedet der uden bits fungerer som en 8 mm pedalnøgle kan vinkles. De meget små bits holdes på plads af magneter og som en yderliger sikkerhed og vibrationsdæmpning af to små gummibånd.
I bunden af værktøjet sidder yderligere en magnet som viste sig meget nyttigt når de små bits skulle fiskes op fra jorden. De enkelte bits er meget svære at få ud med fingerne. Her kan man med fordel benytte dækplug fra den anden del. Det . kræver en del tålmodighed og langsomelighed at få den rigtige bit på plads i værktøjet og de tabes let. Først på plads fungerer værktøjet upåklageligt.
Andel del af værktøjet indeholder kædeadskiller som skal betjenes i kombination med bitværktøjet. Igen lidt besværligt men det fungerer i praksis. I bunden sidder en tubeless plug og 5 løse strips, hvilket betyder at værktøjets primære brug er til tubeless lapning, da der ikke er dækjern inkluderet.
Wolf Tooth Bar Kit One kan monteres både i lige Flatbar styr og buede Dropbar styr. Bæreindsatsene er 125 mm lange og går uden problemer i alle lige styr. Anderledes forholder det sig med buede styr hvor visse modeller vil drille mere end andre. Da begge værktøjsdele har et bukkeled fungerer de på langt de fleste ordinære dropbar styr med stor bue. Vi prøvede på fire styr, to ordinære og to gravel styr. De sidstenævnte gav lidt større udfordringer men kom på plads til sidst.
En anden problematik ved dropbar styr er den ofte ombuggede styrtape i enderne som kommer med ud hver gang man fjerner værktøjet og som over tid bliver mere og mere flosset. Her er en anden form for afslutning af styrenderne nok formålstjenlig.
BarKitOne er som alle andre multiværktøjer et nødværktøj til at have med på farten og som kan redde situationen On Spot så du kan forsætte turen. Funktionaliteten er upåklagelig, mens klargøringen og montering altid vil give visse udfordringer. Tilhører du cyklisten der ofte glemmer værktøjet på turen er det oplagt. Med 116 gram ekstra i styret vil du næppe bemærke det, men har altid redningen klar når du får brug for det. Om du så vil betale lidt ekstra for dette i forhold til et ordinært multiværktøj er dit valg.
Konklusion
Wolf Tooth BarKitOne har alle de funktioner gemt af vejen, du oftest har brug for i et multiværktøj når uheldet rammer ude på vejen, men med de udfordringer en skjult montering giver. For den glemsomme cykelsjæl er det et oplagt cykelværktøj. Vi ser frem til kommende Encase produkter fra Wolf Tooth. Interesserede forhandlere kan kontakte 222Cycles der er dansk distributør.
Link
CYKELPORTALEN
- april 2024
- marts 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- august 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- marts 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- august 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- marts 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- august 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- marts 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- august 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- marts 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- august 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- marts 2019
- februar 2019
- januar 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- august 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- marts 2018
- februar 2018
- januar 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- marts 2017
- februar 2017
- januar 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- august 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- marts 2016
- februar 2016
- januar 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- august 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- februar 2015
- januar 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- august 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- marts 2014
- februar 2014
- januar 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- marts 2013
- februar 2013
- januar 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- august 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- marts 2012
- februar 2012
- januar 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- august 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- januar 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- august 2010
- juli 2010
- juni 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- maj 2009
- april 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- maj 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- august 2005
- juli 2005
- juni 2005
- maj 2005
- april 2005
- marts 2005
- februar 2005
- november 2004
- Lille overrørstaske til de hurtige
- Fra bil til cykelhjul
- KORT NYT: Genbrug i ny cykelhjelm
- USWE er vild med Bikepacking
- Ny cykelmesse i Nordens Venedig
- Vand på flasken fra Restrap
- Cykelfestival i Berlin
- TEST: Goshawk AZ-1 Module
- Danskerne kører for stærkt
- TEST: Praxis Cycles Alba
- Cykeldimser i Düsseldorf
- Genopbyggelsen er større end skabelsen
- Ny geargruppe fra Shimano
- Håndbygget minicykel til rejsekufferten
- Letteste 3D printede saddel fra Prologo
- TEST: GripGrab Windbuster
- Glæden ved kæden
- Ny kraftig blændfri lygte fra Magic Shine
- Sidespejle til cyklisten
- Fra Düsseldorf til Manhatten