CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Endnu et eksempel på at de store kompetanter ofte taber kampen i deres forsøg på at kontrollere internetformidlingen.  I et forsøg på at trænge...

Endnu et eksempel på at de store kompetanter ofte taber kampen i deres forsøg på at kontrollere internetformidlingen.  I et forsøg på at trænge igennem, det elektriske mediehysteri fra Campagnolo og Shimano, og skabe ekstra opmærksomhed for deres SRAM RED 2012, lancerede SRAM i sidste uge en video som viste en sløret filmsekvens af den kommende 2012 generation af SRAM RED gruppen.  I fredags frigav de så det første billede af et pulley hjul på bagskifterenn til pressen. Meningen var at  frigive et nyt komponent billede hver dag op til jul.  Men sætternissen var på spil og strategien lykkedes ikke helt, da der mandag på den mainstream dominerende Fjæsbog lå samtlige billeder af den nye RED 2012.  Disse er siden blevet fjernet, og  SRAM har efterfølgende frigivet alle oplysninger om den nye gruppe i en officiel pressemeddelse.

Som sagt så er den nye SRAM RED 2012 stadig rent mekanisk og ikke 11 speed og herfra skal lyde et stort TAK til SRAM for at bibeholde og forfine en allerede fremragende landevejsgruppe, i stedet for at kaste sig over elektronik som på sit nuværende stadie stadig giver flere problemer end fordele.


Et af ankepunkterne på den oprindelige RED gruppe var støj fra bagskifterene. Gearhjulene er nu erstattet med AeroGlide™ jockey hjul for at afhjælpe dette.


Skiftegrebene er gjort smallere og har fået forbedret deres ergonomi med ErgoDynamic™  Ligesom på Shimanos greb er det nu muligt at finjustere rækkeafstanden.

Ved at opbygge forskifterens  omdrejningspunkt asymmetrisk elimineres det kendte trim problem når man skifter fra den lille til store klinge YAW™ Technology er helt ny og ikke set før.


Klingerne på kranksættet har monteret StealthRing™ elastomers for at dæmpe kædestøj.

Kranksættet er fuldstændig gennemarbejdet og har fået en letvægts Exogram™ hollow carbon konstruction.


De nye bremsekalibre er med Areolink™ arm for bedre bremse dosering og kraftoverførsel
Gruppen er stadig med en god margen den letteste toplandevejsgruppe.  Europapræmiere til februar 2012. Om det også holder for Danmarks vedkommende er endnu uvist.

Link

Del denne artikel...Share on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

CYKELPORTALEN