CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Rael landevejskonceptet er et godt bud på hvordan fremtidens racercykel kan komme til at se ud.  Umiddelbart ligner selve rammen det vi er vant...

Rael landevejskonceptet er et godt bud på hvordan fremtidens racercykel kan komme til at se ud.  Umiddelbart ligner selve rammen det vi er vant til men der er nogle forskelle. Ikke mindst de omvendte gear/bremsegreb som fungerer med Shimanos elektriske landevejsgruppe.  De skulle ifølge designeren give en bedre ergonomi end eksisterende greb.

Evan Solida forklarer selv:
“When you’re riding on normal hoods, your index finger (longest and most powerful digit) is located near the pivot for the lever.  That’s far from ideal.  You can generate the most braking power by riding in the drops with your index finger near the tip of the lever blade, the farthest point from the pivot.  I flipped things around so that you have the most modulation control while riding on the “hoods.”  Also, the “drops” can be angled outward to the user’s discretion.  One more benefit is that the “drops” are ergonomically shaped like a pistol grip, fantastic for tough sprints.”


Flot og spændende design som fortjener at komme i produktion.  De tekniske data fejer heller ikke noget.
Ramme og forgaffel:  1670 g
Kranksæt: 750 g
En komplet cykel med Shimano Dura Ace Di2 og højprofil kulfiberhjul vejer 6660 g.

Del denne artikel...Share on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

CYKELPORTALEN