CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Ny bog om Eddy Merckx Ny bog om Eddy Merckx
”MERCKX – halvt menneske, halvt cykel” – en ny biografi om en af det 20. århundredes største cykelryttere, Eddy Merckx i folkemunde kaldet Kanibalen.... Ny bog om Eddy Merckx

merckx_half_man_half_bike-william_fotheringham

Eddy Merckx er for cyklingen, hvad Muhammad Ali er for boksning. Vel en af de største, der nogensinde har været.  Han dominerede hen over hele cykelsæsonen i alle løb og holdt cykelsporten i et fast greb fra slutningen af 60’erne og frem til midten af 70’erne.  Han vandt alt, hvad der var værd at vinde. Og han ikke bare vandt over sine konkurrenter. Han åd dem.  Derfor fik han øgenavnet ’Kannibalen’.

Nu har den anerkendte journalist og forfatter William Fotheringham skrevet historien om ’Kannibalen’. en af det tyvende århundredes største sportspersonligheder. Om en cykelrytter, der aldrig stillede til start blot for at være med, men kun for at vinde.

Merckx – Halvt menneske halvt cykel
Tour de France 1969. Syttende etape til Mourenx. Eddy Merckx er otte minutter foran i det samlede klassement. Sejren er hjemme. Alligevel angriber han, kører solo i mere end 140 kilometer hen over flere bjerge og kommer i mål med over otte minutter ned til forfølgerne.  Merckx gjorde det,  ikke fordi det var nødvendigt,  men fordi han kunne.

“Wood Wood har i mange år været involveret i cykelsporten, de har bl.a. designet en af verdens letteste racercykler og skabt et cykelhold. “Vi er i særdeleshed betagede af alle cyklingens komplekser, stærke personligheder og legender men også af æstetikken og historien i forhold til gear og tøj. Merckx indeholder alle aspekter af cyklingen som helhed, og derfor er det en stor ære at danne ramme for denne fantastiske bog”, forklarer medstifter af Wood Wood, Karl-Oskar Olsen om bogsamarbejdet med People’sPress.

”Wood Wood har den helt rigtige platform til at nå den voksende gruppe af trendsættende cykelæstetikere, som hylder Merckx som den største og som dyrker cyklingen, som den tog sig ud i hans tid. De personer kan være svære at trænge igennem til selv med et ideelt produkt, fordi alle gerne vil kommunikere til dem. Derudover er det svært at forestille sig flottere rammer til lanceringen af Merckx-bogen end Wood Woods butik”, lyder det fra Morten Remmer, kommerciel direktør hos People’sPress.

Bogen udgives på Art People og koster kr. 299,-

Link

Del denne artikel...Share on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

CYKELPORTALEN