CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Fra selvstændig cykelhandler til Danmarks største online cykelforretning Fra selvstændig cykelhandler til Danmarks største online cykelforretning
Lidt nord for Skive ligger cykelpartner.dk der er et lysende eksempel på at man som selvstændig cykelhandler stadig kan drive det vidt i positiv... Fra selvstændig cykelhandler til Danmarks største online cykelforretning

cykelpartner03

Historien starter i 1988 hvor Michael Givskov starter en lille cykelforretning i Jebjerg. I 2004 begynder han så småt at lege med tanken om cykelhandel på internettet. Den bliver etableret i foråret 2005 under navnet On Gear Aps. I 2006 adskilles butikken fra onlinehandlen og i 2008 udvider han handlen til også at omfatte salg til private med hjemmesiden cykelpartner.dk . OnGear sælger kun til forhandlere. Desuden tilbyder de forhandlere at benytte deres B2B portal.

Kunden har altid ret
Filosofien for Michael Givskov har altid været simpel og ligetil, “kunderne skal have en god oplevelse uanset om de køber for 100- eller 10.000 kr. Vi ønsker at behandle vores kunder som vi selv ønsker at blive behandlet”. Dette er en af de medvirkende grunde til at firmaet i 2013 sammen med tre andre webshops blev nomineret til “Brugernes favorit” som er en E- handelspris. Mere end 40.000 havde stemt i konkurrencen. “Vi vil naturligvis gerne være store, men det skal ske på den rigtige måde” og efter de gamle jyske dyder tæring efter næring” siger Michael Givskov.

cykelpartner05

Løfter i flok
Michael Givskov lægger ikke skjul på at firmaets succes i høj grad afhænger af dets medarbejdere. “Vi er fælles om dette og det lægger jeg også vægt på i mine ansættelser hvor vi har brug for dynamiske mennesker som er villige til at tage en ekstra tørn når det virkelig presser på. Det rigtige drive er egentlig mere vigtig end den rigtige uddannelse. Det betyder også at der hele tiden sker noget nyt. Mange nye ideer og tiltag får lov til at blomstre, først i mindre målestok inden vi beslutter om det er nogetvi i fremtiden kan have gavn af. Specielt på IT området bliver der hele tiden prøvet nye tiltag af mht markedsføring, brugertilfredshed og sikkerhed.

Hvad sker der, når du har godkendt din ordre…
Når du som kunde har bekræftet din ordre hejmme fra lænestolen, popper den straks op på ordrebehandlernes skærme. De printer en plukkeliste som sendes til lageret hvor man går rundt med en plukkevogn og henter de enkelte varer.

cykelpartner04

Lageret er opbygget i to hovedsektioner, et hovedlager og et plukkelager hvor de varer som har det største flow er placeret for at reducere ekspeditionstiden. Når varerne er plukket, pakkes de og sættes til afhentning. Cykelpartner benytter postdanmark som afhenter varer to gange om dagen. Hele varesystemet inkl. internetbutikken er et fælles EDB system der hele tiden ajourføres med lagerstatus. Det betyder også at du som kunde kan se om varen er på lager når du bestiller den. Alle varer som bestilles inden kl 16.30, sendes samme dag og du kan følge din forsendelse.

Bedre kommunikation og formidling
Senest har firmaet ansat en kommunikationsmedarbejder der gennemgår samtlige varetekster og gør dem mere strømlinet så de tydeligt fortæller alt om produktet. Dette i kombination med billeder gør at du som forbruger kan være næsten 100 % sikker på at købe det rigtige produkt. Vare teksterne suppleres af nogle fine guides der fortæller hvor de forskellige ting sidder på cyklen, så du som ukyndig forbruger heller ikke bliver ladt i stikken.

cykelpartner08

Online support med rigtige cykelmekanikere
Er du i tvivl om et produkt eller har et teknisk spørgsmål, bruger Cykelpartner uddannede cykelmekanikere der sidder klar i deres kundesupport. De har fingeren på pulsen og kender produkterne i alle detajler. Som noget helt unikt og en ekstra service giver cykelpartner hele 365 dages returret på samtlige produkter.

Fra 200 til 5000 m2
Michael Givskov fortæller: “I starten var vi kun tre medarbejdere i den lille butik, men allerede godt et år efter måtte vi udvide med en tilbygning. Nu gik det ellers slag i slag. Indtil starten af 2013 rådede vi over 1100m2 i Jebjerg. I februar 2013 flyttede vi lidt længere ned af gaden til vores nuværende domicil hvor vi råder over 5000m2. I dag er vi 20 medarbejdere og vores lager med alt til cyklen råder over 8000 varenumre og vi bevæger os hastigt mod de 10.000. I 2013 omsatte firmaet for 45 millioner.”

cykelpartner01

Hvem sagde finanskrise
Den såkaldte finanskrise har Cykelpartner ikke mærket meget til. “I bund og grund drejer det sig om at være dygtig, flittig og omstillingsparat. I vores moderne verden, er ingenting statisk, så vi skal løbende tilpasse os den givne situation. Det gælder om at være på forkant og trække på sin erfaring. Gammelt købmandskab skader heller ikke og bl.a derfor laver jeg løbende årsregnskab hver eneste måned, for hele tiden at være på forkant med økonomien” siger Michael.

Nye produkter
Vinterhalvåret er typisk lavsæson for cykeldele. Derfor er vi i fuld gang med at udvide vores produktsortiment til andre produkter der ikke nødvendigvis har noget med cykling at gøre.

Tritahlonsporten er i voldsom vækst i Danmark. Det er et af områderne vi nu er i fuld gang med at udbygge. Et andet er spinning produkter til fitnesscentre. Men også vintersports produkter er måske noget du som kunde i fremtiden vil kunne finde i sortimentet.

cykelpartner07

Børsens Gazellepris 2013
I 2013 fik Cykelpartner den eftertragtede Børsen Gazelle pris. Den gives til firmaer, der i løbet af de seneste fire regnskabsår har haft kontinuerlig vækst i omsætning eller bruttoresultat, og som samlet set har mere end fordoblet omsætningen eller bruttoresultatet i perioden.

Link

Relaterede artikler

 

 

Del denne artikel...Share on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

CYKELPORTALEN