CYKELPORTALEN

Danmarks uafhængige cykelportal

Colnago eGRV Colnago eGRV
Den sidste IKKE motoriserede cykelbastion har overgivet sig, og Colnago er som en af de første klar til at give den lidende patient... Colnago eGRV

Den sidste reelle legeplads for pedaldrevne cyklister er blevet indtaget. Gravelbiken er den cykeltype der har holdt stand længst, mod elmotorens indtogsmarch. En march som i sidste ende var uundgåelig også for Gravelbiken. Det nyeste legetøj for voksne børn ud i stifindingens ædle kunst.

At det så lige er en af tidligere tiders mest inkarnerede modstandere mod elcykler Ernsto Colnago,  der nu er blandt de første med en eGravelbike, er lidt skæbnens ironi.

Heller ikke den slåen på tromme for at markedsføre den nye Colnago eGRV, har præget Colnago som næsten ubemærket har lanceret den nye cykel. Måske fordi det hæderkronede italienske firma godt ved at de nye stier skal betrædes varsomt  i starten, for ikke at fornærme og jage alt for mange Colnago fans skrigende væk og over til en af de mange nye “rigtige” ikke elektrificerede gravelbike brands. Håber læseren forstår ironien i mit lille forord.

Colnago eGRV er en gravelspecifik udgave af firmaets første eRoadbike e64, der blev lanceret i foråret. eGRV bygger som e64 på navmotoren fra eBikeMotion i kombination med et batteri indbygget i skrårøret. Motoren yder 250 watt. Cyklen fås i to udstyrsvarianter enten med  Shimano Ultegra Di2 eller den nye GRX. Hjulene  er 700 c Mavic Aksium Elite UST med et sæt WTB Riddler 37 mm . dæk.

eGRV fås i en gravelspecifik mørkegrøn farve eller den lire elegante hvide.  Den fås i seks størrelser fra 46 til 58 cm.

Er du stadig til ren pedaldreven muskelkraft og skal din nye gravelbike stadig være en Colnago, har italierne også en G3X i programmet.

Link

 

 

CYKELPORTALEN